۱۰۸۹۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ورود منشور حقوق شهروندی به کتب درسی

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییرات کتب درسی پایه چهارم و هشتم و ورود منشور حقوقی شهروندی به کتب درسی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییرات کتب درسی پایه چهارم و هشتم و ورود منشور حقوقی شهروندی به کتب درسی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، محی الدین بهرام محمدیان با تاکید بر آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان افزود: منشور حقوقی شهروندی دانش آموزی در قالب بخشی از کتاب مطالعات اجتماعی وارد کتب درسی مدارس می شود.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ برخی کتب درسی پایه چهارم و هشتم جدیدالتالیف خواهند بود و برخی دیگر با اعمال تغییرات کلی غنی سازی می شوند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده در پایه چهارم کتاب های درسی ریاضیات، مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی به صورت کامل جدید التالیف خواهند بود، تصریح کرد بر روی سایر کتب درسی این پایه نیز تغییرات کلی با رویکرد همسازی با برنامه درسی - ملی اعمال می شود.

محمدیان در مورد تغییرات کتب درسی پایه چهارم ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ درس املا و انشا به صورت کاملا مستقل وارد این پایه خواهند شد.

وی همچنین درمورد تغییرات صورت گرفته پایه هشتم تحصیلی با بیان اینکه کتب درسی زبان انگلیسی، عربی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش و مطالعات اجتماعی جدیدالتالیف هستند، خاطرنشان کرد: دیگر عناوین درسی این پایه همچون ادبیات، ریاضیات و علوم منطبق با برنامه درسی - ملی بهسازی و غنی سازی خواهند شد.

محمدیان با بیان اینکه در شهریور ماه سال جاری ۱۲۰ میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان سراسر کشور توزیع می شود، گفت: در راستای تغییرات صورت گرفته در کتب درسی، دوره های ضمن خدمت معلمان پایه های تحصیلی چهارم و هشتم در تابستان ۹۳ برگزار خواهد شد و کتاب راهنمای معلم و لوح فشرده آموزشی ویژه معلمان به منظور آشنایی بیشتر آنان با تغییرات صورت گرفته توزیع می شود.

وی درمورد تغییرات اعمال شده در کتاب های درسی در سال های اخیر عنوان کرد: تمامی تغییرات صورت گرفته بر اساس استعدادهای دانش آموزان اعمال می شوند و از منظر روانشناسی، جامعه شناسی و روان شناختی مورد سنجش قرار گرفته اند.

محمدیان در خصوص گلایه معلمان و اولیای دانش آموزان مبنی بر حجم زیاد مباحث درسی در کتب درسی جدید اظهار کرد: سعی بر این است تا بر اساس نظرات دریافتی معلمان و تغییرات صورت گرفته، کتاب های درسی جدید را مناسب سازی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج