جاباما
۱۰۹۰۶۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رهبر جمهوری‌خواهان به تبرئه ترامپ رأی می‌دهد

رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در نامه‌ای به سناتورهای هم‌حزبی خود گفت، قصد دارد در جلسه پایانی محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا، به تبرئه وی رأی دهد.

خبرگزاری فارس: «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا روز شنبه اعلام کرد به تبرئه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا رأی خواهد داد.

به نوشته نشریه «پالتیکو» به نقل از افراد مطلع، مک‌کانل در نامه‌ای به هم‌حزبی‌های خود در سنای آمریکا گفته است به تبرئه ترامپ رأی می‌دهد.

این اعلام مک‌کانل به گمانه‌زنی‌های چند هفته اخیر درباره سرنوشت استیضاح دوم رئیس جمهور سابق آمریکا خاتمه داد. انتظار می‌رود شمار بالایی از سناتورهای جمهوری‌خواه نیز در این تصمیم با مک‌کانل همراهی کنند.

رهبر جمهوری‌خواهان به تبرئه ترامپ رأی می‌دهد

شم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی آن، برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را تا مجلس سنا پیش برده‌اند.

دونالد ترامپ، اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست که مجلس نمایندگان این کشور در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۴ دی ماه) برای دومین بار، طرح استیضاح وی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا اواسط ژانویه با ۲۳۰ رأی طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد و تمام ۲۲۱ عضو حزب دموکرات و ۱۰ عضو حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

نتایج نظرسنجی‌ها از جمله «ای بی سی نیوز و ایپسوس» که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داده اکثریت مردم آمریکا معتقدند که ترامپ باید محکوم شود تا از بازگشت مجدد وی به قدرت ممانعت به عمل آید.

با وجود تلاش مدیران استیضاح برای جلب نظر سناتورها، پیش‌تر نیز گفته شده بود تنها ۶ سناتور جمهوری‌خواه به نفع استیضاح ترامپ رأی خواهند داد و تعداد آراء هرگز به حد نصاب نخواهد رسید.

جلسه آخر محاکمه ترامپ بامداد روز یکشنبه و پس از برگزاری چهار جلسه پر تنش و جنجالی برگزار می‌شود.

در جلسه اول دادگاه ترامپ در مجلس سنا که بامداد چهارشنبه برگزار شد، وکلای ترامپ تلاش کردند سناتورها را متقاعد کنند که استیضاح ترامپ به خاطر اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش، مغایر قانون اساسی آمریکا است. با این حال وکلای ترامپ نتوانستند سناتورها را متقاعده کنند و آن‌ها به قانونی بودن استیضاح رأی دادند.

در روزهای دوم و سوم، مدیران جلسه استیضاح تلاش کردند با به نمایش گذاشتن اسناد و مدارک و فیلم‌های مربوط به سخنرانی ترامپ و حمله به کنگره آمریکا این دو را به هم ربط دهند.

روز چهارم جلسه استیضاح، وکلای ترامپ بار دیگر به دفاع از وی پرداخته و اصرار داشتند که اظهارات ترامپ مطابق متمم یکم قانون اساسی آمریکا درخصوص آزادی بیان صورت گرفته است. با این حال دموکرات‌ها گفتند سخنرانی او خیانت به سوگند ریاست جمهوری و عامل تحریک حمله به کنگره بود.

تلاش مک‌کانل برای تبرئه ترامپ از یک سو برای حفظ آبروی حزب در حال افول جمهوری‌خواه و از یک سو برای منصرف کردن رئیس جمهور سابق آمریکا با پایگاه رأی ۷۵ میلیونی از ترک این حزب و تشکیل حزب جدید صورت می‌گیرد.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه گفته است قصد دارد ترامپ را تشویق کند به همکاری با جمهوری‌خواهان ادامه دهد تا کسب اکثریت در مجلس نمایندگان و مجلس سنا در سال ۲۰۲۲ را تضمین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج