۱۰۹۱۸۸۴
۱۲ نظر
۵۰۱۹
۱۲ نظر
۵۰۱۹
پ

«بزوس» برای بار دوم ثروتمندترین فرد جهان شد

«جف بزوس» مدیرعامل آمازون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا پس گرفت تا با دارایی ۱۹۰ میلیارد دلاری به صدر جدول تکیه بزند.

دیجیاتو: «جف بزوس» مدیرعامل آمازون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا پس گرفت تا با دارایی ۱۹۰ میلیارد دلاری به صدر جدول تکیه بزند.

بر اساس داده‌های لحظه‌ای مجله «فوربز»، دارایی خالص ماسک دیروز (سه شنبه) به دلیل کاهش ارزش سهام تسلا و مبادله آن به قیمت ۷۹۶.۲۲ دلار، ۳.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که افت بیش از ۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد. ماسکِ ۴۹ ساله اوایل ژانویه ۲۰۲۱ به لطف افزایش ارزش سهام تسلا و دستمزد بالایی که از این خودروساز می‌گیرد، از بزوس پیشی گرفته و ثروتمندترین فرد جهان شده بود.

اما ماسک همانطور که به سرعت ثروتمندان دیگر را کنار زد تا به جایگاه نخست برسد، به همان سرعت نیز این جایگاه را از دست داد و به بزوس واگذار کرد. مؤسس آمازون از سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرده بود.

«بزوس» برای بار دوم ثروتمندترین فرد جهان شد

دارایی شخصی بزوس، که عمدتاً در سهام آمازون ذخیره شده، در سال‌های اخیر همراه با افزایش ارزش سهام این شرکت به طور خیره کننده‌ای افزایش یافته تا او همچنان در زمینه کسب ثروت رکوردزنی کند. مدیرعامل بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا اوایل شهریور امسال (اوت ۲۰۲۰) به اولین نفری در دنیا تبدیل شد که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. او همچنین سال ۲۰۱۸ به خاطر عبور دارایی‌هایش از رقم ۱۵۰ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ معاصر را به خود اختصاص داد.

بزوس حالا در آستانه کناره گیری از مدیرعاملی آمازون دوباره به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شده است. او اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که صندلی مدیرعاملی آمازون را به مدیر ارشد سرویس‌های وب آمازون یعنی «اندی جسی» واگذار می‌کند. البته او همچنان با ماندن در هیئت مدیره آمازون بر این شرکت نظارت خواهد کرد اما بیشتر زمان خود را صرف کسب و کارهای دیگر خود از جمله شرکت «بلو اوریجین» و روزنامه «واشنگتن پست» و احتمالا اقدامات بشردوستانه خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولین نوسانگیر ایران اول هستند

    • بدون نام

      کاش بچه بزوس بودم

    • بدون نام

      ثروت جهان متعلق به خالق جهان هس و باید بین مردم جهان به نسبت لیاقت هرکس تقسیم و تعدیل بشه ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوابی؟

      • بدون نام

        کارل مارکس هم در زمان حیاتش تقریباً مشابه همین حرف را در نظریهٔ خود گفته بوده.

    • بدون نام

      اینا زندگی میکنن ما هم اداشونو در میاریم

    • بدون نام

      وقتی کسی حقش باشه مردمم حسادت نمیکنن واسشون خوشحالن ولی یکی مثل ساشا سبحانی یا دنیا جهانبخت هر روز داره از مال مردم پول رو پول میزاره، پولی که حقش نبوده و نیست و حتی ظرفیتش نداره و دنبال برانگیختن احساسات ؛ مردم حق ‌دارن متنفر باشن خلاصه اینکه پولدارای ما کجا پولدارای اونا کجا

    • ایران وطنم پاره تنم

      ای کاش بزوس پدرم بود یا لا اقل بیل گیتس

    • حیران

      ثروت خیلی نهادهای ایران ازاینا بیشتره...شفاف نیستن که دنیا بدونن.....

    • بدون نام

      مسئولان در ایران یکی بعد از دیگری منتظر کسب مقام اولی هستن

    • بابک

      رشد ۷۰۰ دصدی تسلا تو یه سال باعث شد که ایلان ماسک اینقد پولدار بشه یدفعه . طبق گفته خیلی از کارشناسا سهام تسلا دچار حباب شدید هست و اینقد نمی ارزه و انتظار میره بزودی نسبی تجربه کنه . همچنین ارز های دیجبتال هم که با توییت های ایلان ماسک رشد خوبی رو داشتن بزودی یه ریزش رو احتمال زیاد تجربه خواهند کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا ترفنده ماسک کل داراییش رو یه چیز نیست از ناسا بگیر تا انرژی های طبیعی و....دستشه لابد یه مقدار از سهام تسلاشو برده یه پروژه دیگه
        بعدشم همین ایرانمون دارایی خیلی از گنده هامون بیشتر از اوناس منتها رو نمیکنن وگرنه بچه هاشون چرا نمیان ایران؟ اصلا درامد و شغلشون چیه؟ بخور بخواب بگرد برو دستشویی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج