۱۰۹۳۲۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعضای باند جعل شبکه‌ای در تهران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه‌ای که در زمینه املاک فعالیت می‌کردند، در اراک و تهران شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری شبکه‌ای که در زمینه املاک فعالیت می‌کردند، در اراک و تهران شناسایی و دستگیر شدند.

سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان در انجام تحقیقاتی گسترده از شگرد خاصی از جعل و کلاهبرداری از سوی اعضای یک باند حرفه‌ای در سطح شهرستان اراک مطلع شدند.

وی بیان کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس و هماهنگی و تعامل سازنده مقام قضایی مشخص شد که اعضای این باند، املاک بلاصاحب و یا املاکی که مالکان آنها فوت شده و یا به هر علت دلیل در دسترس نبودند را شناسایی کرده و با استفاده از مدارک جعلی و دست‌یابی به مدارک شناسایی مالکان و پلاک های ثبتی املاک، این املاک را با تهیه و تنظیم مبایعه نامه و قولنامه‌های صوری تصرف کرده و به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با بررسی‌های پلیس مشخص شد که اعضای این باند به منظور خودداری شاکیان از پیگیری قضایی، با همکاری چند نفر از اراذل و اوباش، آنها را تهدید کرده تا از شکایت آنها به مراجع قضایی و انتظامی خودداری کنند.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: بلافاصله در آغاز تحقیقات پلیس چند نفر از افرادی که از سوی اعضای این باند متضرر شده بودند، شناسایی شدند و با هماهنگی انجام شده با مقام قضائی و جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم، دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با آغاز عملیات پلیس، پنج نفر اعضای این باند و ۲ نفر از اراذل و اوباشی که با آنان همکاری داشتند در عملیات‌های جداگانه در شهرستان اراک و استان تهران دستگیر شدند و چندین مدرک جعلی، قولنامه و مبایعه نامه‌ جعل شده و تعدادی سکه و کتاب قدیمی از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی مدارک به دست آمده در عملیات دستگیری این افراد، ۲۲ نفر شاکی شناسایی و ۶۴ قولنامه و مبایعه نامه خرید و فروش املاکی که به صورت صوری و جعلی بوده است به ارزش ۱۹۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال از آنان کشف شده است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: تاکنون هشت ملک در شهرستان اراک و چهار ملک در تهران که از سوی اعضای این باند تصرف شده بود، مورد شناسایی قرار گرفته و ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس با هماهنگی مرجع قضایی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج