جاباما
۱۰۹۴۷۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اولین تصویر از اسامی حک‌شده روی «استقامت»

هفته گذشته مریخ نورد استقامت ناسا بر روی سیاره سرخ فرود آمد اما نکته جالب این است که نام تقریبا ۱۱ میلیون فرد بر روی استقامت حک شده است.

خبرگزاری ایسنا: هفته گذشته مریخ نورد استقامت ناسا بر روی سیاره سرخ فرود آمد اما نکته جالب این است که نام تقریبا ۱۱ میلیون فرد بر روی استقامت حک شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، بر روی ۳ تراشه کوچک سیلیکونی تعبیه شده بر روی این مریخ نورد اسامی میلیون‌ها فرد با یک پرتو الکترون حک شده است.

اولین تصویر از اسامی حک‌شده روی «استقامت»

پرتو اجازه می‌دهد تا اندازه نوشته کمتر از یک میکرون باشد که این اندازه بسیار کمتر از عرض موی انسان است.در مجموع ۱۰ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۲۹۵ نفر از حدود ۲۵۰ کشور نام خود را به عنوان بخشی از پروژه "ارسال نام خود به مریخ" به مریخ فرستادند.

تراشه‌های سیلیکونی به صفحه‌ای در یکی از پرتوهای مرکزی استقامت متصل شده‌اند.همچنین برای کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند کارت پرواز مجازی نیز ارسال شده است.

اولین تصویر از اسامی حک‌شده روی «استقامت»

فرود قبلی ناسا در مریخ توسط مریخ نورد "اینسایت" در نوامبر ۲۰۱۸ انجام شد و طی این ماموریت این فضاپیما نام ۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۰۷ نفر را با خود به سیاره سرخ برد.

مریخ‌نورد استقامت(perseverance) در تاریخ ۱۸ فوریه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی جزرو سیاره مریخ فرود آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج