۱۰۹۶۶۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جراحی موفقیت‌آمیز نوزاد نارس در بیمارستان رضوی

برای اولین بار در شرق کشور بود که یک نوزاد نارس با ویژگی‌های خاص مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت و نگرانی‌ها درباره وضعیت او زیاد بود.

خبرگزاری تسنیم: برای اولین بار در شرق کشور بود که یک نوزاد نارس با ویژگی‌های خاص مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت و نگرانی‌ها درباره وضعیت او زیاد بود.

محمود حسین‌زاده ملکی اظهار داشت: «کوروش» اوایل بهمن ماه، در سی و سومین هفته بارداری مادر یعنی هفت هفته زودتر از موعد متولد شده بود، به همین دلیل سیستم‌ها و اندام‌های حیاتی‌اش از جمله ریه ها، کامل نبود. همچنین وزن این نوزاد حدود دو کیلو و ۲۰۰ گرم بود و تاکنون نوزادی با این وزن پایین در مشهد تحت عمل جراحی قلب قرار نگرفته بود که خوشبختانه با موفقیت در بیمارستان رضوی انجام شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این عمل جراحی با توجه به سن و وزن پایین نوزاد، برای نخستین بار در شرق کشور انجام شد و نوزاد هفت روز پس از عمل جراحی از نظر قلبی شرایط پایداری داشت، اما به دلیل مشکلات ریوی امکان ترخیص او نبود. در نهایت پس از سیر مراحل درمانی و انجام اکو، پس از یک ماه بستری در بیمارستان رضوی، اوایل اسفندماه مرخص و تحویل خانواده شد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق ادامه می دهد: در حال حاضر کوروش بدون استفاده از دستگاه، امکان تنفس دارد و فقط باید به مدت سه ماه، هر ماه یکبار ویزیت شود. در صورت پایدار بودن شرایط بیمار پس از این مدت، او به صورت سالانه معاینه و وضعیت سلامتی‌اش بررسی می‌شود.

حسین‌زاده ملکی درباره جزئیات عمل قلب این نوزاد نارس نیز می‌گوید: این نوزاد تحت عمل «سوییچ شریانی»، جابه‌جایی عروق بزرگ، قرار گرفت. در گذشته چنین عمل‌های جراحی در مشهد انجام شده بود، اما از نظر وزنی و سن، این نوزاد کوچک‌ترین فرد عمل شده در شرق کشور محسوب می‌شود.

وی جراحی سوییچ شریانی را یکی از عمل‌های جراحی سخت اطفال بر می شمرد و می گوید: نکته مهم اینکه، قلب این نوزاد دارای سوراخ بین بطنی بود که طی عمل، علاوه بر جابه‌جایی عروق بزرگ، این سوراخ نیز ترمیم و بسته شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می افزاید: میزان مرگ و میر در انجام این عمل جراحی در مراکز مختلف درمانی ایران حدود ۷ تا ۲۰ درصد است، البته به شرط آنکه نوزاد زودتر از موعد متولد نشده باشد و وزنش زیر سه کیلو نباشد، همچنین مهم است که قبل از جراحی، نوزاد بیماری یا مشکل دیگری نداشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: بی‌تردید نیروهای متخصص و توانمند و تجهیزات پیشرفته موجود در بیمارستان رضوی، این امکان را برای تیم ما مهیا کرد تا بتوانیم نوزادی با وزن پایین‌تر و شرایط خطرناک‌تر را در این بیمارستان عمل کنیم.

حسین زاده ملکی ادامه می‌دهد: تعداد بیمارستان‌های فعال در حوزه جراحی قلب کودکان در کشور، انگشت‌شمار است و در شرق کشور هم فقط در بیمارستان رضوی و بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، عمل‌های سخت قلب کودکان و نوزادان انجام می‌شود. بیمارستان فوق تخصصی رضوی جزو معدود مراکز خوب کشور در حوزه جراحی قلب کودکان و نوزادان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج