اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۹۸۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جزییات صدور کارت بلیت‌ ۸۰ و ۱۲۰ هزار تومانی

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات ثبت‌نام کارت بلیت‌های یک‌ساله مترو و اتوبوس در تهران را تشریح کرد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات ثبت‌نام کارت بلیت‌های یک‌ساله مترو و اتوبوس در تهران را تشریح کرد.

قناعتی درباره کارت بلیت‌های یک‌ ساله مترو و اتوبوس، اظهار داشت: براساس افزایش نرخ‌هایی که برای حمل و نقل عمومی اعلام کردیم مقرر شد کرایه‌ اتوبوس‌ها ۲۰ و کرایه‌ بلیت‌های مترو ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: جدا از بلیت‌هایی که شهروندان برای استفاده از مترو یا اتوبوس شارژ می‌کنند و مبلغی از آن‌ها کسر می‌شود، کارت بلیت‌‌های یک‌ساله برای اتوبوس، مترو و هر دوی آن‌ها به صورت مشترک تهیه شده است که یک بین ۳۰ تا ۳۵ درصد یارانه به آن‌ها تعلق گرفته و جنبه تشویقی برای استفاده هر چه بیش‌تر شهروندان از حمل و نقل عمومی دارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: شهروندان با خرید یک کارت بلیت یک‌ساله برای مترو یا اتوبوس به مبلغ ۸۰ هزار تومان می‌توانند تا سقف ۱۲۰ هزار تومان از مترو یا اتوبوس استفاده کنند برای افرادی که برای ترددهای روزانه خود از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند نیز کارت بلیت‌‌های مشترکی در نظر گرفته شده که مبلغ آن ۱۲۰ هزار تومان است و ۱۵۰ هزار تومان در آن اعتبار وجود دارد.

قناعتی با اشاره به این‌که در گذشته کارت‌های یک‌ساله‌‌ای وجود داشت که برای شهرداری مشکلاتی ایجاد کرده بود گفت: برای مدیریت کردن این موضوع تصمیم بر این شد که هر کارت به نام فرد متقاضی و با مدت و مبلغ معین (مانند کارت‌های بنزین) صادر شود. طبق بررسی‌های انجام شده اگر به صورت میانگین در طول روز از هر کارت ۶ الی ۸ بار استفاده شود برای استفاده یک‌ساله شهروندان جوابگو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت tehran.ir به قسمت صدور کارت مراجعه و با درج اطلاعاتی مانند کد ملی و اسکن یک قطعه عکس برای کارت مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

صدور کارت‌ها بیش‌تر از ۲ هفته به طول نمی‌انجامد در عین شهروندان می‌توانند یک نشانی برای دریافت کارت به صورت پستی ارائه دهند یا نام یکی از ایستگاه‌های مترو را قید کرده و کارتشان را از آن ایستگاه دریافت کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برای برخی اقشار تخفیف‌‌هایی در نظر گرفته شده است،‌ گفت: برای والدین و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا، کارت‌ها به صورت رایگان صادر خواهد شد همچنین به کارت ویژه منزلت ۹۰ درصد تخفیف، کارت ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان ۵۰ درصد تخفیف و کارت ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد ۵۰ درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج