۱۰۹۹۰۲۱
۲۷ نظر
۵۰۰۸
۲۷ نظر
۵۰۰۸
پ

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

چالش جدید سفر‌های نوروز ۱۴۰۰ این است که هنوز کسی نمی‌داند بالاخره مردم سفر بروند یا نه، برخی می‌گویند بلیت شهر‌های گردشگری را بخرید برخی می‌گویند نخرید!

برترین‌ها: چالش جدید سفر‌های نوروز ۱۴۰۰ این است که هنوز کسی نمی‌داند بالاخره مردم سفر بروند یا نه، برخی می‌گویند بلیت شهر‌های گردشگری را بخرید برخی می‌گویند نخرید!

مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز نه تنها تصمیمی جدی برای ممنوعیت سفرهای نوروزی نگرفته‌اند، بلکه هرکدام ساز جداگانه‌ی خود را می‌زنند و همین موجب سردرگمی مردم شده است.

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

در این میان مردم که دچار بلاتکلیفی شده‌اند، می‌پرسند بالاخره می‌توانند در تعطیلات نوروز به مسافرت بروند یا نه؟! و این که چرا تصمیم درباره سفرهای نوروزی این همه با اما و اگر و تاخیر همراه شده است؟ از سوی دیگر شماری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و پزشکان متخصص معتقدند که سفرهای نوروزی باید صرف نظر از رنگ‌ شهرها (آبی، زرد و ...) لغو شوند و هیچ سفری به هیچ شهری در تعطیلات نوروز انجام نشود.

در این میان برخی سازمان‌ها و نهادها تلاش دارند که سفرهای نوروزی به مناطق امن با رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها انجام گیرد.

برخی مسئولان هم توپ را در زمین مردم می‌اندازند و خود را کنار می‌کشند تا تمام کوتاهی‌ها متوجه مردم شود. مثل مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: «ما هم دلمان می‌خواهد بعد از یک سال سخت به سفر برویم اما مگر شرایط را نمی‌بینند؟ به هیچ عنوان رفتن به سفر را توصیه نمی‌کنیم. هنوز کرونا تمام نشده است که کسی بخواهد به سفر برود.»

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

چند روز قبل از این نیز نمکی، وزیر بهداشت که از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شاکی و عصبانی بود، گفت: هیچ‌کس حرف گوش نمی‌دهد و من شده‌ام جنازه‌جمع‌کن و بهتر است به جای وزیر بهداشت، به من بگویید مدیرکل مرده‌شورخانه!

بزرگ‌ترین واکنش وزارت بهداشت درباره سفرهای نوروزی طی این روزها، پیامکی بوده که امروز به تلفن همراه شهروندان سراسر کشور ارسال کرده است. در این پیامک آمده است: «هموطن عزیز سلام، همان‌طور که اطلاع دارید برخی از شهرهای استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؛ همه‌ ما باید تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا قطع گردد. به همین منظور، برخی از محدودیت‌های تردد و مسافرت اعمال شده‌اند. با احترام، از شما شهروند عزیز تقاضا داریم که از هرگونه مسافرت غیرضروری به استان ها، به ویژه استان خوزستان خودداری نمایید.»

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

نرخ بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش می‌یابد

با وجود آنکه امسال همواره اعلام شده بود که نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز تغییری نخواهد کرد و در این رابطه برخی از مسئولان از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای و همچنین بخش هوایی اعلام کرده بودند که نرخ‌ها هیچ تغییری نخواهد کرد، اما این بار هم شاهد آن هستیم که نرخ بلیت اتوبوس‌های برون شهری از ۲۵ اسفند ماه با افزایش ۲۰ درصدی روبه‌رو شدند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف و ایجاد محدودیت‌ها برای تردد ناوگان شخصی بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از ناوگان حمل و نقل عمومی که در آن‌ها دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شده استفاده کنند. از سوی دیگر با اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی ظرفیت اتوبوس و صندلی‌ها نصف و حتی در برخی از شهر‌ها از جمله خوزستان به یک سوم کاهش یافته است.

به گفته عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ها مسافری و همچنین باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری برای جبران بخشی از خسارت‌ها و همچنین به دلیل آنکه به طور معمول در ایام عید همواره یک سر اتوبوس خالی است؛ بنابراین شرکت‌های حمل و نقلی درخواست افزایش قیمت بلیت را دادند.

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

مردم برای رفتن به سفر چند ماه صبر کنند!

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم تا چند ماه دیگر و تا زمانیکه به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم، صبر کنند و به سفر نروند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از ما خسته نشده بلکه به شکل جهش یافته و با قدرت سرایت بیشتر مانند آنچه در خوزستان اتفاق افتاده در حال گرفتن بیماران از ما است، تاکید کرد: ما نباید از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی خسته شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی سفرها تصمیم می گیرد و محدودیت ها بر اساس رنگ بندی ها تعیین خواهد شد بطوریکه اگر در جایی شدت بیماری زیاد شود قطعا محدودیت های بیشتری خواهیم داشت.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی در این رابطه را بخوانید:

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

از علائم مدیریت ایرانیِ کرونا؛ سرگیجه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مبهم ودر هاله ای از ابهام حرف زدن جز روشهای کشور ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و بهتره بگی تولی حواشی برای هر چه سرگرم تر شدن مردم

      • بدون نام

        اینا فقط دنبال جریمه کردن هستن

    • بدون نام

      از روز اول مسئولین کرونا بی لیاقت بودند

      پاسخ ها

      • حسین

        هزارلایک

      • بدون نام

        سعديا گر چه سخندان و نصايح گويي
        به عمل كار برآيد به سخنداني نيست

    • طاهر ثمودی

      واقعا تحریم اثر نکرده مردم دارن که سفر می روند

    • بدون نام

      به نظر من سفر با ماشین شخصی خیلی هم مطمئنه ، همه اعضای یه خانواده هستن که سوار میشن ، ولی تو هواپیما و اتوبوس معلوم نیست کی به کیه

    • بدون نام

      همتون بی لیاقتین سفر رو ممنوع کنین نه اینکه خواهش کنین از مردم که سفر نرن وقتی که بعد تعطیلات گندش در اومد اونوقت میفهمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلامسئولین مابی لیاقت،مردم اگه یه ذره عقل توکلشون بودبه خاطرچندلحظه خوشگذرونی جون خودشون وبقیه روبه خطرنمینداختن

      • بدون نام

        مسوولان می‌گویند سفر نروید بعد میآیند بلیط قطار اتوبوس و هواپیما میفروشند بخدا کرونا سر گیجه گرفته نمی دونه به قطار سر بزنه یا اتوبوس یا هواپیما تکلیف کرونا را روشن کنید

    • بدون نام

      اینا فقط دنبال اینن ک ی جریمه ای بکنن ی پولی در بیارن

    • بدون نام

      ۳۶۵ روز با ۳۶۵ نوع گرفتاری تخم مرغ ،مرغ دارو گوشت میوه بلیط برای مسافرت کرونا

    • بدون نام

      خبری دمت گرم.

    • هموطن

      عزیز من اگر کرونا هنوز وجود داره همه جا هست پس اینقدر مردم را نپیچانید فقط رعایت بهداشت لازم است وبس بزارید لااقل مردم با هر وسیله نقلیه که ميخواهند بروند مسافرت محدودیتهای اضافی را بردارید.

    • هموطن

      عزیز من اگر کرونا هنوز وجود داره همه جا هست پس اینقدر مردم را نپیچانید فقط رعایت بهداشت لازم است وبس بزارید لااقل مردم با هر وسیله نقلیه که ميخواهند بروند سفر محدودیت‌های اضافی را بردارید.

    • بی نام

      فکر جون مردم نیستن هدفشون جریمه کردنه میدونن اکثر مردم مسافرت میرن جریمه مهمه کرونا براشون درآمد خوبی بود۴ ماهه جریمه شبانه میلیاردی به جیب زدن

    • رضا

      ادم عاقل عقلش را دست کسی که خودش با خودش نمیداند چند چند است نمیدهد.فقط خودتان بفکر سلامتی خودتان باشید.تو خانه بشینید با خانواده حالش ببرید.

    • کیانا

      آخرش بعد از عید دوباره آمار مرگ و میر میره بالا و باز هم مسئولان همیشه در صحنه میان میگن مردم رعایت نکردن به سفر رفتن و کرونا زیاد شد.... پس چه بریم چه نریم تقصیر ماست

    • Achilles lomomba!!!

      آخر خودش جمع میشه، مسئولین میگن کرونا رو شکست دادیم!!!!

    • بدون نام

      چاره کار فقط تامین واکسن است زودتر واکسن تامین کنید

    • بدون نام

      خب نرین سفر ما چند ساله نرفتیم و نمردیم

    • سعید

      نفرمائید لطفاً
      ایران فعالترین کشور در عرصۀ مدیریت انتقالِ جهانیِ کرونا و همه گیریِ این اپیدمی با همکاریِ چینیها بود. چنین مدیریتی در کرۀ زمین نمونه نداره. اللخصوص هواپیمائیِ ماهان :))

    • بدون نام

      فقط میشه گفت ،،مسؤلین بی لیاقت

    • اسماعیل

      بهتره بعد یکسال بجای قرمز و نارنجی و از این مسخره بازیا واکسنو زود زود بزنن تا ایمنی کلی حاصل بشه تموم دنیا واکسن میزنن مملکت ما شده اب و غداشون قرمز و نارنجی و کوفت و زهر مار خسته شدیم بخدا این چ وضعیه ای خدا به داد مردم برس

    • م

      پس پولداری که سفر میرید وگرنه ما که یکسال است که گوشت نخوردیم قابل توجه کسانی که نمیخان تحریمها برداشته بشه امضا نمیکنن اف تی اف را

    • ***

      اینا منتظرن دقه ۹۰ بشه بعد بگن فلان میلیون جریمه میشین .و در آخر هم کلی پول به جیب میزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج