adexo3
۱۰۹۹۴۲۴
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

کلاهبرداری مجازی به بهانه چهارشنبه‎سوری

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به خطرات پیش‌رو به بهانه چهارشنبه آخر سال گفت: اکثر مواد محترقه عرضه شده در فضای مجازی قاچاق و خطرناک هستند.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به خطرات پیش‌رو به بهانه چهارشنبه آخر سال گفت: اکثر مواد محترقه عرضه شده در فضای مجازی قاچاق و خطرناک هستند.

محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: والدین با نظارت بر فرزندان می‌توانند نقش مهمی در کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال و جلوگیری از گرفتاری آنها در دام افراد سودجو ایفا کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: به دنبال افزایش تقاضای خرید مواد محترقه و آتش‌بازی توسط نوجوانان و جوانان در آخرین چهارشنبه سال، همه ساله شاهد فعالیت مجرمانه کلاهبرداران در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به فروش مواد اولیه مواد محترقه و آموزش ساخت آن در فضای سایبر به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، خانواده‌ها برای حفظ سلامتی فرزندان، باید نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند و اجازه ساخت این مواد را به فرزندان خود ندهند.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه اکثر مواد محترقه عرضه شده در فضای مجازی قاچاق و خطرناک هستند، تاکید کرد: با افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ برای تبلیغ، آموزش ساخت و فروش مواد محترقه دست‌ساز و غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت کنند با هماهنگی قضایی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: شهروندان می‌توانند موارد مجرمانه را از طریق پلیس ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف پلیس در بحث فضای مجازی، ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است، گفت: مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی است.

آدینه‌لو کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا دانست و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای سایبری در ابعاد اجتماعی و وضعی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج