۱۰۹۹۷۲۵
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

آغاز «خندوانه» و پایان ماه‌عسلیِ «عصر جدید»

شروع برنامه رامبد جوان و پایان مسابقه احسان علیخانی چه کیفیتی داشت و واکنش مخاطبان چه بود؟

خراسان: در آخرهفته‌ای که گذشت، تلویزیون با دو برنامه پرمخاطب خود به استقبال عید مبعث رفت و آغاز سری هفتم «خندوانه» و پایان رقابت شرکت‌کنندگان مسابقه «عصر جدید» را به نمایش گذاشت. «خندوانه» تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و «عصر جدید» پس از اعلام برندگان در شب سال تحویل، به طوررسمی به پایان می‌رسد. به بهانه پخش این دو برنامه، آغاز «خندوانه» و پایان رقابت داغ استعدادهای «عصر جدید» را از زوایای مختلف بررسی کرده‌ایم.

آغاز «خندوانه» و پایان ماه‌عسلیِ «عصر جدید»

جای خالی ایده‌های جدید و ویژه

«خندوانه» معمولا با ایده‌های جدید و جذاب مخاطب را غافلگیر کرده است، بنابراین مخاطبان این برنامه انتظار داشتند سری هفتم «خندوانه»، با اتفاقات جدید و ویژه‌ای آغاز شود، اما سری جدید نیز با همان ساختار و شکل و شمایل قبل شروع شد. می‌دانیم که بعضی موضوعات جزو هویت این برنامه است، اما به هرحال «خندوانه» برای حفظ جذابیت خود، به ایده‌های خلاقانه نیاز دارد. رامبد جوان در همان قسمت ابتدایی توضیح داد که در ادامه شاهد اتفاقات تازه‌ای در سری هفتم خواهیم بود و ظاهرا قرار نیست برنامه با همین روال پیش برود، اما لازم بود در افتتاحیه برنامه، آن هم در شب عید مبعث، شاهد شروع متفاوت‌تری باشیم.

دکور نیز که معمولا با رنگ‌های شاد و با محوریت حفظ محیط زیست آماده می‌شد، در سری هفتم کمی تیره به نظر می‌رسید و جای رنگ‌های متنوع و شاد در گوشه‌گوشه استودیو خالی بود. در قسمت فینال «عصر جدید» مانند دیگر قسمت‌های مسابقه شاهد رقابت شرکت‌کنندگان اصلی بودیم و فینال به جز حساسیت بالای رقابت، تفاوت خاصی با دیگر قسمت‌ها نداشت.

حضور گرم جناب خان و هیجان بالای «عصر جدید»

گفتیم سری هفتم «خندوانه» در آغاز خالی از اتفاق جدید بود، اما حضور شخصیت بامزه‌ای مانند «بایرام» با بازی نیما شعبان‌نژاد و به خصوص «جناب خان»، همچنان جزو بخش‌های جذاب «خندوانه» است. نمایش هردو شخصیت تحت تاثیر شرایط فعلی، مربوط به شیوع کرونا و موضوعات مرتبط با آن بود. «بایرام» با همان لحن خاص همیشگی خود، دیدار بامزه‌ای با رامبد جوان داشت و «جناب خان» مثل همیشه با طنازی‌ها و شیرین‌کاری‌هایش، لحظات شاد و جذابی در برنامه به وجود آورد. قسمت فینال «عصر جدید» هم با حضور استعدادهای متنوع در رشته‌های ورزشی، رزمی، هنری و خوانندگی، خوب و سرگرم‌کننده پیش رفت.

شرکت‌کننده‌های مسابقه هرکدام به سهم خود، اجراهای جذابی را به نمایش گذاشتند تا آخرین رقابت استعدادهای «عصر جدید» پر از لحظات هیجان‌انگیز باشد. ناگفته نماند حضور تماشاچیان در استودیو نیز در هیجان مسابقه بسیار تاثیرگذار بود.

بازتاب در فضای مجازی

بخش‌هایی از هر دو برنامه مورد توجه ویژه مخاطبان و کاربران فضای مجازی قرار گرفت و بریده‌ویدئوهایی از قسمت اول «خندوانه» و قسمت فینال «عصر جدید» در فضای مجازی، دست‌به‌دست شد. رامبد جوان با این پیش‌زمینه که مخاطبان در شرایط فعلی نمی‌توانند مانند سابق روحیه بالا و شادی داشته باشند، درباره اهمیت مقاومت و جنگیدن با سختی‌ها صحبت کرد. این بخش از صحبت‌های او در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

یکی دیگر از بخش‌های برنامه که در فضای مجازی بازتاب داشت، مربوط به حضور «جناب خان» بود. این شخصیت که معمولا در میان شوخی‌ها و صحبت‌های خود، کنایه‌هایی به موضوعات روز و بعضی افراد مانند مسئولان یا چهره‌ها دارد، این بار هم با حرکت معروف دست‌های شهاب حسینی در «همرفیق» شوخی کرد و همچنین کنایه‌ای به ماجرای سیلی یک نماینده مجلس به سرباز راهور داشت.

در فینال مسابقه «عصر جدید» هم هنگام دیدار دو نفر از شرکت‌کنندگان گروه «مجاز» با پدر و مادر خود، لحظه‌ای احساسی رقم خورد که واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت. ماجرا از این قرار بود که عوامل «عصر جدید» تصمیم گرفته بودند آرزوی این دو شرکت‌کننده یعنی حضور پدر و مادرشان در استودیو را برآورده کنند. پس از پایان اجرای گروه مجاز، علیخانی ناگهان گفت که آرزوی آن‌ها برآورده شده و پدر و مادر این دو شرکت‌کننده که معلول هستند، در میان تماشاچیان حضور دارند.

واکنش‌های متفاوت مخاطبان

واکنش‌های مخاطبان به آغاز «خندوانه»، متفاوت بوده است. عده‌ای از کاربران شور و حال کمتر رامبد جوان نسبت به سری‌های قبل را مورد انتقاد قرار داده‌اند و عده‌ای دکور و فضای برنامه را نپسندیده‌اند. دسته‌ای دیگر از مخاطبان هم از بازگشت «خندوانه» ابراز خوشحالی و رضایت کرده‌اند.

در باره «عصر جدید»، همان طور که خود احسان علیخانی هم پیش‌بینی می‌کرد، لحظه دیدار شرکت‌کنندگان گروه مجاز با پدر و مادرشان، به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و واکنش‌های فراوانی داشته است. تعدادی از مخاطبان مانند داوران و تماشاگران حاضر در استودیو، احساساتی شده‌اند و عده‌ای به غمگین شدن فضای مسابقه در شب عید انتقاد و از «ماه عسل»ی شدن برنامه یاد کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر نون باشید برای ملت مسخره است به خدا

    • محمد 1.

      سلام دوستان خندوانه. اسم اصلیش بشین پاشو دست بزن واقعا که ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج