۱۱۰۰۰۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مگر وضع خرمشهر تغییر کرد که تغییر رنگ داد؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اعلام خروج خرمشهر و شادگان از وضعیت قرمز گفت: بازی با رنگ‌ها مهم نیست؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ مورد مثبت جدید را تنها در خرمشهر شناسایی کرده‌ایم و تا زمانی که حتی یک مورد ابتلا به سوش انگلیسی وجود داشته باشد، وضعیت همچنان قرمز است.

ایسنا: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اعلام خروج خرمشهر و شادگان از وضعیت قرمز گفت: بازی با رنگ‌ها مهم نیست؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ مورد مثبت جدید را تنها در خرمشهر شناسایی کرده‌ایم و تا زمانی که حتی یک مورد ابتلا به سوش انگلیسی وجود داشته باشد، وضعیت همچنان قرمز است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: زمانی که از پیک و قله بیماری صحبت می‌شود، اینها تنها کلمه نیستند و صحبت از جان افراد است و در پی سهل‌انگاری بسیاری از افراد، جان‌هایی از دست می‌رود.

وی با اشاره به ادامه حضور مردم در پارک‌ها افزود: از وضعیت قرمز، تنها اسم آن بر شهرهای ما اطلاق شده و شهرها هیچ شباهتی به شهرهای با وضعیت قرمز ندارند. شب گذشته پاساژها باز بودند و مردم خرید می‌کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: متاسفانه هنوز هم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، ۵۰ تا ۶۰ درصد است. در روزهای گذشته میزان استفاده از ماسک در آبادان و خرمشهر کاهش و در شادگان افزایش یافته است.

سلمان‌زاده بیان کرد: اگر شرایط قرمز به این شکل ادامه یابد و تنها کلمه قرمز گفته شود، همان بهتر که اسم آن نیز نباشد.

وی افزود: ادامه پیک بیماری به رفتار خودمان بستگی دارد. اگر رفتارها به همین شکل ادامه یابد قطعا قله مرتفعی را در این پیک بیماری در خوزستان تجربه خواهیم کرد و شهروندان زیادی در بیمارستان‌ها بستری خواهند شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اعلام خروج خرمشهر از وضعیت قرمز گفت: بازی با رنگ‌ها مهم نیست؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ مورد مثبت جدید را تنها در خرمشهر شناسایی کرده‌ایم و تا زمانی که حتی یک مورد ابتلا به سوش انگلیسی وجود داشته باشد، وضعیت همچنان قرمز است.

وی افزود: اغلب سوش‌هایی که در روزهای اخیر در جنوب غرب خوزستان داشته‌ایم از نوع انگلیسی بوده است؛ این همان سوشی است که وقتی در یکی از کشورهای اروپایی سه مورد کشف شد کل کشور تعطیل شد اما ما با رنگ‌ها بازی می‌کنیم.

سلمان‌زاده با انتقاد از اعلام خروج دو شهر شادگان و خرمشهر از وضعیت قرمز، تصریح کرد: متاسفانه این اظهارنظرها موجب ساده‌انگاری و عادی‌انگاری بیشتر میان مردم می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اکنون شرایط رعایت پروتکل‌ها، به وضعیت قرمز شبیه نیست و شرایط به گونه‌ای است که انگار از سفید هم سفیدتر هستیم بعد می‌گوییم چرا نارنجی اعلام شده است؟

وی بیان کرد: تا دل‌تان بخواهد مصوبات داریم اما اجرای مصوبات کجا است؟ اصلا نیازی به ستاد مقابله با کرونا و مصوبات آن نیست. ماه‌ها است که دستورالعمل محدودیت‌ها در شهرهای قرمز ابلاغ شده است و نیاز به تصمیم‌گیری جدید نیست.

سلمان‌زاده افزود: مگر وضعیت قرمز در خرمشهر رعایت می‌شد که اکنون از وضعیت قرمز خارج شده است؟ اصلا اینگونه نیست و تنها بازی با رنگ و کلمات است؛ کادر بهداشت و درمان یک سال است که زجر کشیده‌اند و به دلیل اینکه عده‌ای نمی خواهند به وظایف خود عمل کنند، این زجر ادامه دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مردم توجه کنند که در جامعه با ویروس بسیار وحشی‌تری نسبت به ویروس ووهان روبه‌رو هستیم بنابراین در این شرایط، بازی با رنگ‌ها معنی ندارد و باید همه محدودیت‌ها برقرار باشد و تمام امکانات و مردم باید بسیج شوند تا بیماری محدود شود.

وی گفت: متاسفانه کارهایی که بیشترین تاثیر را در مهار بیماری دارند، رها کرده‌ایم. اهواز و آبادان قرمز هستند؛ مگر بستن دو مسیر شهر قرمز چقدر می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند؟ آنچه از انتشار بیماری جلوگیری می‌کند، اعمال کنترل در داخل شهرها است.

سلمان‌زاده با اشاره به حضور پرازدحام مردم در بازارها، ادامه داد: مردم باید کمتر در خیابان‌ها و بازار حضور پیدا کنند. در حال حاضر پاساژدارها در حال مدیریت ما هستند و حتی فرماندار هم نمی‌تواند پاساژها را تعطیل کند.

وی با انتقاد از عدم تعطیلی بازارها و مراکز تجاری گفت: بحث شب عید و سود کردن به چه قیمتی؟ شاید عده‌ای از دست من ناراحت شوند اما ما داریم از مرگ و زندگی صحبت می‌کنیم. چه چیزی بیشتر از جان عزیزان و سلامتی ارزش دارد؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: تا کی باید همکاران بهداشت و درمان، جان‌شان را در طبق اخلاص قرار بدهند و از سلامت مردم دفاع کنند اما عده‌ای، پاساژها را باز کنند و مردم در این اماکن حضور پیدا کنند و درگیر بیماری شوند؟ ابتلای مردم یا بر اثر حضور در دورهمی‌ها یا حضور در پاساژها بوده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: کادر بهداشت، خانه به خانه در حال پیگیری موارد بیماری هستند. پرستاران دیگر خسته شده‌اند و هر کدام دو یا سه بار مبتلا شده‌اند. در این شرایط، عده‌ای در فرمانداری جمع می‌شوند و می‌گویند پاساژها و بازار را تعطیل نمی‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج