۱۱۰۱۰۷۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

علیرضا زاکانی: قم باید خودش فرودگاه داشته باشد

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود فرودگاه برای قم ضروری و قطعی است، گفت: قم فاقد چشم‌انداز مشخصی در مسیر توسعه است.

دیده بان ایران: علیرضا زاکانی با اشاره به برخی از عوامل در عقب ماندن توسعه امکانات قم نسبت به رشد جمعیت اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی، جمعیت قم ۵ برابر شد، اما ازنظر امکانات و زیرساخت‌ها ۲ برابر رشد داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: قم، کانون جهان اسلام و دومین شهر زائر خیز است و با توجه به جایگاهی که دارد باید در تعیین بودجه به پارامترهای مختلفی توجه داشت.

وی تصریح کرد: به‌طورکلی در تعیین بودجه باید جنبه‌های ممتاز هر استانی در نظر گرفته شود و به دوره انتقال از یک چارچوب به چارچوب دیگر در تغییر بودجه توجه داشت تا متحمل آسیب‌های جدی نشویم.

علیرضا زاکانی: قم باید خودش فرودگاه داشته باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از ظرفیت‌ها در تعریف بودجه و تعیین پارامترها در قم قابل احیا شدن است و می‌تواند سبب توسعه و آبادانی قم شود.

وی عنوان کرد: باید به اقتضای توانمندی‌های درون استان و بخش‌های آن پارامتر‌های سازمان مدیریت برای اختصاص بودجه به یک استان تغییر کند و تلاش می‌کنیم تا با ارائه رویکرد جدیدی ناظر بر تعاریف استانی مبنی بر ظرفیت و توانمندی‌های استان، بودجه استانی در سال آینده رشد داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: دراین‌باره نیازمند تحول جدی مدیریتی در استان قم هستیم تا شرایط بودجه‌ای در آینده به سمتی برود که اجحافی در حق مردم و کارمندان قم صورت نگیرد، به‌ویژه اینکه متناسب با جمعیت، دستگاه‌های استانی نیز رشد جدی در سطح کشور نداشته‌ است.

وی اظهار داشت: موضوع توسعه قم با افزودن شهر به استان قم جهت دریافت بودجه بیشتر مخالفان و موافقانی دارد و در وزارت کشور در حال بحث و بررسی کارشناسی است و باید دراین‌باره تصمیمی گرفته شود که به نفع مردم باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد افزودن شهر به قم پیشنهادشده کهک و جعفریه به‌عنوان دو شهرستان افزوده شود تا قم از تک شهرستانی بودن خارج شود که باید در سطح ملی بررسی شود.

وی افزود: متأسفانه قم فاقد چشم‌انداز مشخصی در مسیر توسعه است و در بررسی‌های ما سند‌های مختلفی جمع‌آوری‌شده، اما در تغییر مدیریتی، بسیاری از برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شود، باید الگوی بزرگی از شهر اسلامی داشته باشیم و بتوانیم به‌خوبی به شهروندان و زائران خدمت‌رسانی کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: یکی از پارامترهای مهم در توسعه جمعیت است، در استانی که بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر جمعیت شامل 96 درصد جمعیت شهری و پذیرای سالانه 20 میلیون نفر زائر است باید در قالب‌بندی‌های بودجه‌ای دیده شود.

زاکانی در ادامه پیرامون توجه به طرح‌های نیمه‌کاره در قم تصریح کرد: یکی از پروژه‌هایی که باید تعیین تکلیف شود فرودگاه قم است، دراین‌باره وجود فرودگاه برای قم ضروری و قطعی است و در این ‌باره جلساتی را با مسئولان قضائی استان جهت رفع مشکلات حقوقی برگزار کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: بعد از آن نیز با سرمایه‌گذار اصلی و مدیرعامل یکی از بانک‌ها و حتی وزارتخانه جلساتی برگزار و برای ازسرگیری عملیات عمرانی فرودگاه اعلام آمادگی شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: چگونگی راه‌اندازی آن در دبیرخانه مجمع نمایندگان استان در حال بحث و بررسی است تا ببینیم از کدام مسیر این مسئله حل می‌شود تا مردم از این فرودگاه بهره لازم را ببرند.

وی بیان کرد: فرودگاه مشکلات خاص خود را دارد و از چند طریق آن را دنبال می‌کنیم، اجرای فرودگاه می‌تواند آورده اقتصادی و اعتباری داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: برخی می‌گویند فرودگاه بین‌المللی نزدیک قم است و کفایت می‌کند، این‌ها بهانه است. درحالی که فرودگاه می‌تواند ازنظر بافت‌های حاشیه‌ای در ایجاد تفرج‌گاه‌ها به لحاظ اقتصادی دارای ارزش‌افزوده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوثر

      اقای زاکانی از کیسه خلیفه خرج نکن فاصله قم تا فرودگاه امام از خود تهران نزدیکتره چطور نماینده ای هستی که اینقدر طول و کیلومتر بلد نیستی یک نفر از تجریش ویک نفر از قم حرکت کنند با سواری شخصی کدام زودتر به فرودگاه امام خمینی میرسند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        اقای مشاور قالیباف

    • بدون نام

      وقتی آدم های بی فکری بیارن سر کار میشه همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج