۱۱۰۲۲۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعزام گروه ۱۰۰نفره محیط‌بانان به ۳کشور اروپایی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از اعزام گروه ۱۰۰ نفره از محیط‌بانان شاغل به ۳ کشور اروپایی و آفریقایی به منظور فراگیری دانش روزِ دنیا در حوزه محیط‌بانی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از اعزام گروه ۱۰۰ نفره از محیط‌بانان شاغل به ۳ کشور اروپایی و آفریقایی به منظور فراگیری دانش روزِ دنیا در حوزه محیط‌بانی خبر داد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه محیط‌بانان خبر داد و اظهار کرد: محیط‌بانان در این دوره‌های آموزشی با علوم و فناوری‌های روزِ دنیا در جهت حفاظت بهتر و مؤثرتر از محیط زیست و حیات وحش آشنا شده‌اند که هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی نیز همین بوده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش محیط‌بانان همواره در اولویت‌های یگان حفاظت محیط زیست قرار داشته است، تصریح کرد: معتقدم که روند آموزش نباید در میان محیط‌بانان متوقف شود زیرا این مسئله موجب بهره‌وری بیشتر کار آنان شده و در بهبود سطحِ آگاهی آنها نیز مؤثر خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین به آموزش محیط‌بانان در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران اشاره و خاطرنشان کرد: روند آموزش محیط‌بانان از سال ۹۸ در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران آغاز شد و قرار بود که تا اسفند همان سال، آموزش محیط‌بانان شاغل و آموزش ندیده به پایان برسد که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا، این روند متوقف شد.

سرهنگ محبت‌خانی ادامه داد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، روند آموزش یک گروه ۱۰۰ نفره از محیط‌بانان آموزش ندیده شاغل، متوقف شد اما در اواسط سال ۹۹، با اتخاذ تمهیداتی، آموزش این تعداد از محیط‌بانان به صورت مجازی پیگیری و انجام شد.

وی همچنین یکی از اقدامات انجام شده در راستای آموزش محیط‌بانان شاغل را برگزاری دوره‌های آموزشی آنها جهت اعزام به خارج از کشور به منظور کسب آخرین دستاوردهای روز دنیا در حوزه محیط‌بانی دانست و افزود: حدود ۱۰۰ نفر از محیط‌بانان در سال‌های ۹۸ و ۹۹، در پنج دوره، به کشورهای کنیا، اتریش و لهستان اعزام و با آخرین دستاوردهای محیط‌بانی و حفاظت از حیات وحش و گونه‌‌های مختلف زیستی آشنا شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مقرر شده که ۱۰۰ محیط‌بانی که برای کسب دانش روزِ دنیا در حوزه محیط‌بانی به خارج از کشور اعزام شده و در آنجا آموزش دیده‌اند، اطلاعات‌شان را به دیگر محیط‌بانان نیز انتقال دهند.

سرهنگ محبت‌خانی، نقشه‌خوانی، بازرسی نفر، کنترل خشم، بیماری‌های حیات وحش، اسلحه‌شناسی، جهت‌یابی و کار با GPS، اصول گشت‌زنی و شناخت آلاینده‌‌ها و محیط زیست را از جمله موارد آموزش به محیط‌بانان در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج