جاباما
۱۱۰۳۰۷۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قطعه‌ای از هواپیمای برادران رایت در مریخ

ناسا در حال حاضر امیدوار است که اولین آزمایش پرواز را در هشت آوریل یا کمی بعد از این تاریخ انجام دهد. ابتدا باید نبوغ به «میدان هوایی» ناسا منتقل شود و مریخ‌نورد استقامت اخیرا به آنجا منتقل شده است. این مکان مسطح و فاقد موانع بزرگ است و آن را به مکانی مناسب برای انجام کار‌های مربوط به بالگرد تبدیل کرده است.

ایسنا: مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) ناسا همچنان بیشترین عناوین مربوط به ماموریت مریخ ۲۰۲۰ را منتشر می‌کند، اما این بار تنها به سیاره سرخ وارد نمی‌شود و بابالگرد مریخی نبوغ (Mars Ingenuity) همراه شده است و اگرچه هیچ هدف علمی ندارد اما ناسا هنوز امیدوار است که اطلاعات مربوط به پروازهای پرقدرت در این سیاره غبارآلود را در اختیار آنان قرار دهد. این یک آزمایش هیجان‌انگیز است که می‌تواند ماموریت‌های آینده را شکل دهد و رازی در خود پنهان کرده است.

به نقل از نیوز، همه ما می‌دانیم که ناسا چقدر دوست دارد شگفتی ناچیز و تاثیری اندک بر روی وسایل نقلیه مختلف خود ایجاد کند به همین دلیل بالگرد نبوغ متفاوت شده است. این بالگرد کوچک (که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین وسیله نقلیه دست‌ساز بشر خواهد بود که می‌تواند پروازهای مجهز به یک سیاره دیگر را انجام دهد) بخشی از تاریخ هواپیمایی را با خود حمل می‌کند؛ پارچه ای کوچک که یک‌بار بال هواپیمای Flyer برادران رایت بوده، زیر بالگرد قرار گرفته است.

بدیهی است که دستیابی به پرواز هنگامی که برادران رایت در سال ۱۹۰۳ آن را به انجام رساندند، اقدامی بسیار بزرگ بود. اولین پرواز با هواپیمای دست‌ساز فقط ۱۲ ثانیه به طول انجامید اما جرقه‌ای برای نوع کاملا جدیدی از سفرهای سریع بود. ناسا امیدوار است که بالگرد نبوغ با اولین پروازهای مجهز به مریخ به چیزی مشابه دست یابد و این احتمال نیز وجود دارد که منجر به پیشرفت‌های جدید برای ماموریت‌های آینده به مریخ و فراتر از آن شود.

قطعه‌ای از هواپیمای برادران رایت در مریخ

مقدار کمی از پارچه‌ای که طی اولین پرواز یکی از بال‌های هواپیمای برادران رایت بود بر روی بالگرد نبوغ قرار داده شده است. از یک نوار عایق برای بستن پارچه کوچک به دور کابل واقع در زیر صفحه خورشیدی بالگرد استفاده شده است. برادران رایت از پارچه خاصی (چیت) سفید نشده به نام "Pride of the West" برای پوشاندن بال هواپیما و سطح گلایدر خود در سال ۱۹۰۱استفاده کردند. اما خدمه Apollo ۱۱ قطعه متفاوتی از مواد، تکه کوچک چوب Flyer برای پرواز طی ماموریت نمادین خود در جولای ۱۹۶۹ به ماه و بازگشت از آن را استفاده کردند.

ناسا در حال حاضر امیدوار است که اولین آزمایش پرواز را در هشت آوریل یا کمی بعد از این تاریخ انجام دهد. ابتدا باید نبوغ به «میدان هوایی» ناسا منتقل شود و مریخ‌نورد استقامت اخیرا به آنجا منتقل شده است. این مکان مسطح و فاقد موانع بزرگ است و آن را به مکانی مناسب برای انجام کارهای مربوط به بالگرد تبدیل کرده است.

هنگامی که ناسا به مریخ‌نورد دستور پرتاب بالگرد را ارسال کند، بالگرد کوچک تقریبا یک ماه فرصت دارد تا پروازهای آزمایشی انجام دهد تا سرانجام منقرض شود. ناسا امیدوار است که اولین پرواز قدرتمند بتواند بالگرد را به ارتفاعی در حدود ۱۰ فوت برساند و در آنجا موقعیت خود را قبل از سقوط به سطح ۳۰ ثانیه حفظ کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، مریخ‌نورد استقامت باید بتواند تصاویر و ویدئو از این رویداد را ضبط کند و همه ما شاهد این عملیات خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج