۱۱۰۳۵۲۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فرضیه برخورد یک سیارک با زمین رد شد

بررسی های جدید ناسا نشان می دهد فرضیه برخورد یک سیارک با زمین در سال ۲۰۶۸ غلط بوده و طی چند دهه آینده قرار نیست هیچ سیارکی با این سیاره برخورد کند.

خبرگزاری فارس: به نقل از نیواطلس، پیش از این برخی محاسبات علمی نشان دهنده برخورد سیارکی به نام ۹۹۹۴۲ Apophis با زمین در سال ۲۰۶۸ بود. اما تحقیقات جدید مرکز مطالعات اشیای نزدیک به زمین ناسا نشان می دهد احتمال برخورد سیارک یادشده با زمین بسیار اندک است و نمی توان آن را تهدیدی موثر محسوب کرد.

فرضیه برخورد یک سیارک با زمین رد شد

سیارک یادشده اولین بار در 19 ژوئن سال 2004 کشف شد و محاسبات و بررسی مختلف نشان داد احتمال برخورد آن با زمین طی دهه های بعد زیاد است. این سیارک چندین بار از مدار ماه نیز عبور کرد و فاصله آن در مواقعی به حدود 340 متر از ماه رسید. وزن این سیارک در حدود 61 میلیون تن تخمین زده می شود و برخورد آن با زمین تخریبی معادل با یک بمب دو مگاتنی ایجاد می کند.

آخرین بررسی بر روی مسیر حرکت سیارک 99942 Apophis در 5 مارس سال 2021 انجام شده و مبتنی بر اطلاعات جدید جمع آوری شده از طریق چند تلسکوپ در نقاط مختلف جهان است. این اطلاعات شناسایی مسیر حرکت سیارک مذکور را با دقت 150 متر ممکن کرده و نشان می دهد این سیارک در 13 آوریل سال 2029 از فاصله 32 هزار کیلومتری زمین عبور می کند و دیگر به آن نزدیک تر نمی شود.

سیارک یادشده تا سال 2038 دیگر به زمین نزدیک نخواهد شد و در آن زمان هم احتمال برخورد آن با این سیاره وجود نخواهد داشت. همچنین تا صد سال آینده این سیارک هیچ تهدیدی برای زمین محسوب نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج