اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۰۴۳۴۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

چنگ و دندان «گاندو» علیه دولت روحانی

صداوسیما عید تلخی برای دولت ساخت. سریال گاندو که سری دوم آن در ایام نوروز پخش شد، واکنش دولتیها را برانگیخت. این سریال در سری اول خود نیز علیه دولت به طرح موضوعات مختلفی پرداخت.

روزنامه همدلی: صداوسیما عید تلخی برای دولت ساخت. سریال گاندو که سری دوم آن در ایام نوروز پخش شد، واکنش دولتیها را برانگیخت. این سریال در سری اول خود نیز علیه دولت به طرح موضوعات مختلفی پرداخت.

در سری دوم نیز موضع‌گیریهایی در موضوعات حساس و چالش‌برانگیز کشور داشت که تنها از نگاه یک جریان در کشور به تحلیل آنان پرداخته بود. البته جریانی که به‌شدت مخالف دولت است. از جمله این موضوعات میتوان به مسئله اف‌ای‌تی‌اف اشاره کرد.

چنگ و دندان «گاندو» علیه دولت روحانی

سکانسی از این سریال در شبکههای اجتماعی باز نشر شده که درآن بازیگران به موضوع اف‌ای تی اف اشاره میکنند و پیوستن به آن را خلاف منافع ملی میدانند. این موضع ماههاست از سوی مخالفان دولت بیان میشود. محور انتقادات این سریال بیش از همه به دولت و موضوعات مربوط به سیاست خارجی بوده است. همین هم باعث شده که ظریف نسبت به آن واکنش تندی نشان دهد و آن را دروغ بخواند. انتقادات ظریف موجب شده تا صداوسیماییها از ظریف دعوت کنند به تلویزیون بیاید و درباره موضوعات مربوط به سیاست خارجی توضیح بدهد. اما همین نوع دعوت صداوسیما بازهم واکنش‌برانگیز بوده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در این باره در توئیتر خود نوشت:«آیا وزیر موظف است در هر برنامه‌ای از هر شبکه‌ای در صداوسیما، در هر زمانی که آنان خواستند، شرکت کند و به همه سوالات مجری پاسخ دهد یا حق دارد با اولویت‌بندی درخواست‌ها مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کند؟ یا حق دارد ابتدا کیفیت، اثربخشی، حرفه‌ای‌گرایی و انصاف دست‌اندرکاران برنامه را سنجیده و سپس با اولویت‌بندی درخواست‌ها مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کند.

اگر شبکه‌ای دارای کمترین مخاطب بود و برنامه‌ای سابقه بیشترین تخریب و تحریف و یک طرفه به قاضی رفتن را داشت و حالا برای جور کردن جنس یا توهین و تخریب مضاعف یا بازارگرمی برای برنامه‌ای بی رونق از یک وزیر دعوت کرد؛ آیا او موظف و ملزم به اجابت درخواست تیم تخریبی است.» در این باره همچنین محمدرضا خباز، نماینده پیشین مجلس، در خصوص سریال گاندو اظهار کرد: «به نظر بنده گاندو اول تعریف دولت و وزارت خارجه را داشت، گاندوی دوم هم در ادامه همان است به همین دلیل عده‌ای پیشنهاد میکنند که گاندو ۳ را هم بسازید، ولی با این محتوا که چگونه اسرائیلیها توانستند در دستگاه امنیتی ما نفوذ کنند و یک سری ضربههایی در مرکز انرژی هسته‌ای وارد کنند و در نهایت شهادت اخیر را مقدماتش را فراهم کنند و این انسان عزیز را از ما، بگیرند.»

او خطاب به صداوسیما افزود: «بنابراین حرف این است که اگر واقعا شما برای خدا و برای تنویر افکار عمومی و برای آگاهی بخشیدن به مردم و برای بالا بردن سطح اطلاعات مردم قدم بر میدارید جداسازی نکنید؛ گزینشی عمل نکنید، متاسفانه نفوذ فقط در وزارت خارجه نبوده در جاهای دیگر هم هست، چرا صدا و سیما که مدعی ملی بودن دارد هیچ سریالی از آنها نمی‌سازد اگر واقعا تنویر افکار عمومی است. چرا در اختلاس افراد نامهای پوششی به بعضی افراد میدهید و عنوانش را بیان نمی‌کنید این نشان‌دهنده این است که آن حالت ملی بودن صدا و سیما زیر سوال رفته است.

صدا و سیما برای یک گروه و مجموعه خاص و برای ضربه زدن به دولت منتخب مردم برخی مواقع سریالهایی میسازد و از مسائل مهم دیگر چشم پوشی میکند در صورتی که این دولت عضوی از اعضای حاکمیت است، اگر حاکمیت را به یک پازل تشبیه کنید یک قسمت آن دولت و قسمت دیگر آن قوه قضائیه، قسمت دیگر قوه مقننه و قسمت دیگر آن نهادهای زیر مجموعه رهبری است. نهادهای اقتصادی و غیر اقتصادی که زیر نظر دولت نیستند، بنابراین اینها همه با هم زیر سوال میروند مثل این میماند که عضوی از اعضای بدن انسان درد کند. مثلا پای انسان بشکند دیگر نمی‌شود گفت دستمان کار خودش را درست انجام بدهد و مرکز تصمیم‌گیری ما درست تصمیم بگیرد.

تا این شکستگی معالجه نشود بقیه اعضای بدن آرام نمی‌گیرند.» همچنین علی جنتی وزیر سابق ارشاد اسلامی در دولت روحانی در توئیتر خود در واکنش به این سریال نوشته:«پیشنهاد میکنم صداوسیما گاندو3 را به افشای شیوههای نفوذ جاسوسان اسرائیلی در نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور اختصاص دهد که مرکز مهم هسته‌ای نطنز را منفجر کردند، هزاران سندبکلی سری را سرقت کردند و در روز روشن شهید محسن فخری زاده را به شهادت رساندند و کمترین ردپایی از خود به جای نگذاشتند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      آفرین و صد آفرین به آقای خباز هر چند ایشان را نمی‌شناسم اما درد دل ما را گفته اند . با تایید تمام فرمایشات ایشان از حق نباید گذشت که هر کس روی این صدا و سیما گذاشت یعنی صدا و سیمای میلی جایش در بهشت باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج