۱۱۰۵۰۸۶
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

پایان ۶سال درگیری با خون صلح

درگیری خونین ۲طایفه در استان کرمانشاه که موجب قتل یک نفر، جراحت ده‌ها نفر و تخریب چندین خانه شده بود، سرانجام پس از ۶سال با پادرمیانی بزرگان منطقه به صلح منجر شد.

همشهری: درگیری خونین ۲طایفه در استان کرمانشاه که موجب قتل یک نفر، جراحت ده‌ها نفر و تخریب چندین خانه شده بود، سرانجام پس از ۶سال با پادرمیانی بزرگان منطقه به صلح منجر شد.

این درگیری‌ها در یکی از روستاهای نزدیک هرسین واقع در استان کرمانشاه رخ داد و شروع آن به اواسط سال ۹۴بر می‌گردد. آن زمان اهالی این روستا که ۱۲۰خانواده در آنجا ساکن بودند بر سر آب زمین‌های کشاورزی با یکدیگر دچار اختلاف شدند.

زمین‌های این روستا حاصلخیز بود و به همین دلیل آب برای آنها اهمیت زیادی داشت. با وجود اینکه چند نفر از بزرگان روستا تلاش کردند تا این اختلاف به خوبی و خوشی به پایان برسد، اما تلاش‌ها بی‌فایده بود و با بالاگرفتن اختلافات، کار به درگیری کشیده شد.

پایان ۶سال درگیری با خون صلح

در جریان این درگیری که تا آن زمان در منطقه بی‌سابقه بود 400نفر وارد درگیری شدند که یکی از طرفین بر اثر تیراندازی به قتل رسید، 3نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح شدند و خسارت زیادی به خانه‌های هر دو طرف وارد شد. از آن روز به بعد کشمکش‌ها در این روستا ادامه داشت و ناامنی ایجاد شده سبب شد تا خانواده‌های زیادی مجبور به ترک خانه و کوچ به مناطق دیگر شوند.

این درگیری خسارت‌های زیادی به بار آورد و سبب شد روستا که تا آن زمان به‌خاطر محصولات کشاورزی‌اش شناخته می‌شد، به‌دلیل درگیری خونین بر سر زبان ها بیفتد. افراد زیادی توسط پلیس دستگیر شدند، اما هیچ وقت به درستی مشخص نشد که تیراندازی مرگبار که موجب قتل مرد جوان شده بود کار چه‌کسی است. با وجود این تعدادی از طرفین درگیر و بزرگان در تلاش بودند تا شاید بین افراد درگیر صلح و سازش ایجاد کنند و امنیت را به روستا برگردانند.

این اختلافات و درگیری‌ها باعث شده بود تا تعداد زیادی از خانوارهای هر دو طایفه از نظر معیشت و کسب‌وکار با مشکلاتی مواجه شوند و زندگی آنها تحت‌تأثیر شدید این اختلافات قرار گیرد.تلاش‌ها برای صلح و سازش تا 6سال به هیچ نتیجه‌ای نرسید و هر لحظه ممکن بود بار دیگر آتش اختلافات و درگیری‌ها بالا بگیرد تا اینکه چند روز قبل بزرگان منطقه با همکاری مقامات دادگستری بار دیگر تلاش کردند که این درگیری به سازش برسد. آنها پس از صحبت با بزرگان هر دو طرف آنها را راضی به بخشش کردند.

سرانجام با گذشت 6سال از آن روز شوم، در جریان مراسمی که در آن منطقه به‌عنوان خون صلح یاد می‌شود، اعضای 2‌طایفه بار دیگر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند، اما این بار برای صلح. آنها که قرآن را حکم خود قرار داده بودند در این مراسم عهد کردند که به درگیری‌های‌شان با یکدیگر پایان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسحاق

      امان از بی سوادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج