جاباما
۱۱۰۵۱۱۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کارگردان سریال «حورا»:

وارد بازی که می‌شویم باید قواعد را بپذیریم

مینی‌سریال «حورا» به کارگردانی رضا کمالی ۲ شب است که پخش خود را از شبکه ۳ آغاز کرده، سریالی که بعد از «گاندو»ی جواد افشار قرار است به‌مدت ۱۰ شب‌روی آنتن برود.

همشهری: مینی‌سریال «حورا» به کارگردانی رضا کمالی ۲ شب است که پخش خود را از شبکه ۳ آغاز کرده، سریالی که بعد از «گاندو»ی جواد افشار قرار است به‌مدت ۱۰ شب‌روی آنتن برود. «حورا» یک ملودرام خانوادگی است که کمالی بعد از ارائه طرح اولیه، نگارش فیلمنامه را آغاز کرده و همزمان با نگارش، پیش‌تولید سریال نیز توسط سازندگانش شروع شده است.
وارد بازی که می‌شویم باید قواعد را بپذیریم
تجربه‌ای که کمالی آن را سخت می‌داند اما عنوان می‌کند که تصمیم داشته بعد از مدت‌ها فعالیتش را با ساخت یک‌سریال از سر بگیرد. کارگردانی که در سال‌های گذشته تله‌فیلم‌هایی چون «جایزه برای بازنده‌ها» و.... را تولید کرده است. در این مینی‌سریال فاطمه گودرزی، ایرج نوذری، مهروز ناصر شریف، عرفان ابراهیمی و مرجان قمری به همراه تعداد دیگری از بازیگران جوان بازی کرده‌اند. «حورا» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه 3 پخش می‌شود.با رضا کمالی، کارگردان این سریال گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.
در این سال‌ها بیشتر ترجیح دادید تله‌فیلم بسازید.
در این مدت بیشتر درگیر ساخت تله‌فیلم بودم و سال گذشته تصمیم گرفتم بعد از مدت‌ها یک‌سریال و یا یک فیلم سینمایی بسازم. البته در این مدت طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی که به دستم می‌رسید مورد پسند نبود و درنهایت طرح «حورا» را به سازمان ارائه کردم و پذیرفتند. هر چند تصویب طرح خودش نزدیک به 7ماه طول کشید.
با توجه به طولانی شدن تصویب طرح، تولید فشرده‌ای داشتید؟
راستش بله و نکته این بود که تاریخ پخش سریال مشخص شده بود و ما باید کار را می‌رساندیم و از همان ابتدا خیلی فشرده کار کردیم. گاهی در طول تولید، عنوان می‌کردند که باید در فیلمنامه تغییراتی ایجاد شود و با توجه به بازنویسی فیلمنامه، مجبور بودیم پیش تولید را هم شروع کنیم. هم‌اکنون هم که پخش سریال شروع شده تیم تولید کار می‌کنند و همچنان مونتاژ ادامه دارد.
چه زمان تولید کار را کلید زدید؟
معمولاً در ماه‌های منتهی به پایان سال تولید کمتر است اما برای من جالب بود که تقریبا اسفند کار را کلید زدیم ولی آنقدر ترافیک کاری بود که در انتخاب عوامل و حتی فراهم کردن تجهیزات به نوعی دچار مشکل شدیم. با این حال تمام تلاشمان تولید کیفی خوب بود که خوشبختانه با پخش یک و 2 قسمت، سریال آبرومندانه شده و از این بابت خوشحال هستم.
این شتابزدگی و تعجیل اذیتتان نکرد و اینکه نگران افت کیفیت سریال شوید؟
من به‌عنوان کارگردان۲ راه بیشتر نداشتم. اینکه بعد از مدت‌ها با آگاهی داشتن از مشکلات پیرامون و سازمان کار کنم و یا اینکه فعلا سراغ تولید سریال نروم. اما تصمیم خود را گرفتم و ترجیح دادم سختی کار را به جان بخرم و کار کنم. وقتی که وارد بازی می‌شویم باید قواعد بازی را بپذیریم. شرایط سخت را قبول کنیم.کما اینکه وقتی پیش‌تولید شروع شد هنوز بودجه‌ای به ما نرسیده بود. بودجه‌ای هم که برآورد شده بسیار کم بود.
به لحاظ بودجه هم در روند تولید مشکلاتی دارید؟ رایزنی برای افزایش بودجه نداشتید؟
برآورد بودجه تولید مینی‌سریال در سازمان کم است و وقتی کار را شروع کردیم تهیه‌کننده هزینه‌ها را داد. در سازمان برای سریال‌سازی رایزنی محلی از اعراب ندارد.
با توجه به وضعیت بودجه، این موضوع تأثیری در انتخاب بازیگر و عوامل گذاشته است؟
به هر حال تأثیر می‌گذارد اما در انتخاب بازیگران حقیقت این است که بیشتر بازیگران و حتی عوامل سرشان شلوغ بوده و سر کار بودند و اینطور نبود که رقم دستمزد بالایی اعلام کنند. هم‌اکنون هم از انتخاب‌هایمان راضی هستیم و توانستیم تولید کیفی خوبی داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج