۱۱۰۵۱۸۵
۳۷ نظر
۵۰۰۴
۳۷ نظر
۵۰۰۴
پ

در مورد کنترل سفر‌ها کسی به حرف من گوش نداد

وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم.

خبرگزاری برنا: وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم.

نشست کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه گزارش در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا و تولید و واردات واکسن برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های اعضای کمیسیون برای دفاع از بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: از این مجموعه همراه و ارزشمندی که ما را در طول سال ۹۹ از محبت خود محروم نکردند، قدردانی می ‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیریت و اداره بحث کرونا یکی از نفس ‌گیرترین سال‌ های اداره حوزه سلامت را برای ما رقم زد، افزود: متاسفانه ارزشمندترین همکارانم را به دلیل سهل ‌انگاری و عادی پنداری عده ‌ای از دست می دهیم و این غصه و رنج بزرگی است.

او در مورد مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان به شدت در صحنه خوب حاضر شدند و مدیریتی را اعمال کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد؛ ما وارد عرصه جدیدی شدیم و این موج را بسیار سهمگین تر از چیزی می بینم که برخی دوستان می بینند.

نمکی یادآور شد: با توجه به زیرساخت ‌های کشور انگلیس بسیار روشن بود که آمار واقعی تعداد فوتی ‌ها در این کشور بسیار بیشتر از آماری بود که رسانه‌ ای می ‌شود؛ ما سه پیک کرونا را مدیریت کردیم و کادر بهداشت و درمان حتی یک روز استراحت نکردند و حتی به یک رییس دانشگاه هم مرخصی ندادم؛ پرسنل با تمام سختی ها و مشکلات به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیش از عید به روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس تأکید کردم که تلاش زیادی را برای کنترل کرونای انگلیسی داشته باشند و همه آماده باش بودند اما متأسفانه در مورد کنترل سفرها کسی به حرف من گوش نداد و امروز با گرفتاری بسیار سنگینی مواجه هستیم.

با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم/ برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم

او ضمن ابراز نگرانی از اینکه با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌ بینم؛ اما می‌ توانستیم به این مرحله نرسیم؛ اتفاقی که در خوزستان افتاد به ما نشان داد که مدیریت این ویروس، کار بسیار سخت و مشکلی است و سختی هایی که کادر بهداشت و درمان در کنترل مسائل خوزستان متحمل شدند از تلاش‌ های ۱۲ ماهه برای کل کشور سخت ‌تر و سنگین ‌تر بود و در واقع اگر همزمان ۳ موج مانند خوزستان به ما تحمیل می ‌شد، نظام سلامت فرو می ‌ریخت.

اکنون در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم

نمکی ضمن تاکید بر اینکه باید ویروس را در سرزمین گرفتار زمین‌ گیر کنیم، گفت: نظام سلامت علیرغم تمامی تلاش ‌ها برای دستیابی به مرگ و میرهای تک رقمی امروزه با مشکل مواجه است و نباید اجازه داد افسار از دست ما رها شده و مرگ و میرها افزایش یابد. امروزه مهار اژدهای کووید ۱۹ چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم. در حال حاضر در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ارز دارو گفت: سازمان غذا و دارو در این باره تلاش‌ های بی‌وقفه ‌ای داشته است؛ در سال آرام ۹۷ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بیشتر از سال درگیر کرونا ارز دارو گرفتیم، بخشی را به تولید داخل اختصاص دادیم و حدود ۱.۵ برابر ۹۷ درصد دارو که ساخت داخل بود، ارزبری برای ۳ درصد داروی وارداتی داشتیم که در پروسه یک سال و نیم آن را به نصف کاهش دادیم.

افزودن 3 هزار تخت ICU

او با اشاره به افزودن ۳ هزار تخت ICU، خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان‌ ها بماند، امروز تعداد مرگ و میرها بیش از ۱۶۰ نفر اعلام شده، اما هنوز بستری‌ ها در حد پیش ‌بینی نیست و مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار ما است. وزارت بهداشت مظلوم است و متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و منابع کافی برای اداره مجموعه وجود ندارد و ارز را به دلایل مختلف به ما ندادند.

نمکی ادامه داد: ما اجازه ندادیم صف مرغ و تخم‌ مرغ برای دارو تکرار شود؛ ما تأمین واکسن را از روز اول دنبال کردیم، حتی باور نمی ‌کردند واکسن تولید کنیم، درحالیکه ما از سال ۱۲۹۹ پاستور و از سال ۱۳۰۳ موسسه رازی داشتیم. در این رابطه کسی به ما واکسن نخواهد داد و در حال حاضر مشاهده می‌ کنیم که آمریکایی‌ ها و انگلیسی‌ ها به هم پیمانان خود واکسن نمی‌ دهند؛ ما برای ساخت داخل ایستادگی کردیم، از مجموعه‌ های برکت، پاستور، رازی و فخری ‌زاده دعوت کردیم.

تولید ملی واکسن کرونا در بهار 1400

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که در بهار امسال صاحب واکسن ملی می ‌شود، گفت: اجازه ندادیم کشورمان آزمایشگاه دیگران شود؛ امیدواریم بتوانیم تا اواخر خرداد جمعیت قابل توجهی را با سبدی از واردات و مجموعه تولید داخل واکسینه کنیم و با توجه به حضور روح ‌الامینی عضو کمیسیون در جلسات هفتگی گزارشات به شما ارائه خواهد شد.

او یادآور شد: مسئولی را به عنوان پیگیر دستورات وزیر برای مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان منصوب کردم؛ برای رفع مشکلات طب سنتی اقداماتی انجام و برای آن شورا و کمیته تعیین کردیم؛ تقاضا داریم مشکلات این حوزه را به ما گزارش کنید.

او ادامه داد: در رابطه با تجهیزات پزشکی نظام قیمت‌گذاری داریم و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم؛ از تولید داروی داخلی به شدت حمایت کردیم و اگر دارویی گران شد، دارویی بود که به آن ارز نیمایی دادند، جایگاه تجهیزات پزشکی در معاونت درمان مورد توجه قرار گرفته است.

نمکی در مورد سامانه تی تک ( TTAC ) سازمان غذا و دارو بیان کرد: پوسته‌ ای به نام تی تک وجود داشت و تی تکی که تحویل گرفتیم جعبه جادویی بسیار عجیب و غریبی بود که کلید آنها در دست دو نفر بود و موجودی مواد اولیه کارخانه‌ ها به صورت عمدی در این سامانه وجود نداشت، حتی لوازم آرایشی و بهداشتی در این سامانه ثبت نشده بود، اما در تی تک امروز، ماده اولیه از روزی که ثبت سفارش می ‌شود تا زمان استفاده قابل رصد است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تهیه واکسن بسیار دشوار و در دنیا کالای سیاسی به شمار می ‌رود و در اختیار هر کسی قرار نمی ‌دهند، تصریح کرد: حتی یک نفر از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون واکسن نزده و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که واکسن ایرانی می ‌زنند، متأسفانه پولی را از ۱۰ درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده به ما ندادند، طرح شهید سلیمانی را دنبال کردم و معتقد بودم که باید از ظرفیت بسیج برای مبارزه با کرونا استفاده کرد.

او با بیان اینکه برای رسیدگی به خانواده شهدای مدافع سلامت کارگروه ویژه تشکیل دادیم، اظهار کرد: در حال بررسی پرونده تعداد معدودی از آنها هستیم و باید اطلاعات راستی آزمایی شود.

نمکی یادآور شد: برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان وضعیت امتیاز کرونا در آزمون استخدامی را بررسی خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا ول مون کن بسه اگه کاره ای نیستی پس برو چرا پول مفت میگیرین

    • shanjani

      ... مگه خودِ تو نبودی که وجودِ کرونا را تکذیب میکردی؟؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اون دکتر وایتکس بود

      • پارسا

        احتمالا باید منتظر اتفاقات خوب باشیم...

        خخخخخخخخ

    • علی

      شما از یکطرف میگید سفر نرید از یک طرف میگید با اتوبوس وقطار برید بعد ماشین شخصی بهتر یا عمومی تو این شرایط بعد مردمی که با خودرو شخصی رفتند روزی یک میلیون جریمه میکنید کاسبی خوبی برای خودتون را انداختید همین پول بدید واکسن به مردم بزنید از جیب خودشون درآوردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید بفروشن که بخرن

      • ............

        اینها خوب میدونن چکار میکنن.....

      • بدون نام

        با وجود کرونا سفر رفتن اینها اگر سالم از بیمارستان مرخص شوند خدا را بنده نیستند میگویند ماخیال مان راحت است دیگر نمی گیریم کادر درمان اینها را به شما سپردیم به داد ما برسید این جماعت بی خیال

    • بدون نام

      هیچ مسافرتی مثل مترو ویروس رو گسترش نمیده

    • بدون نام

      اگه واکسن نبود قبول ولی واکسن اومده عرضه ندارید وارد کنید پس برو بمیر مردم تو صف مرغ.و.....خجالت بکشید این بود قرار روز اولتون هم دنیاتون می‌سازیم هم اخرتون مگه ما کشور ثروتمندی نیستیم مگه مردم گناه ندارند به خدا ظلم نمی‌مونه بعد از ۴۲سال هنوز مرغ نداریم بخوریم روغن ۱ساله نیست واکسن هم می‌ره برای ۵سال دیگه وای از روزی که خدا براتون کله کنه وای وای وای

    • بدون نام

      اینا از رئیست بپرس که می گفت موج چهارمی نمی بینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز نیومده دعا کن که ایشالا نبینی

    • بدون نام

      یعنی من پشمم

    • بدون نام

      چرا همه مسئولین روزه میخونن و نصیحت میکنن خوب اگه راست میگی و ریگی به کفشت نیست قانونی جلو سفرها رو میگرفتی یعنی وزیر هستی .

    • بدون نام

      باسلام وزیردانا شکسته نفسی نفرماید ما وخیلیای دیگرگوش به فرمان شما بودیم وهستیم.

    • بدون نام

      شما خودتم نمیدونی باخودت چند چندی دکتر جان

    • بدون نام

      ۴۲ ساله به حرف ما هم گوش نمیدهند

    • بدون نام

      جناب نمکی اول این گونه حرف زدن اصلا به درد نمی خورد و نوعی گول زدن مردم هست با گفتن که کار انجام نمی شود ریاست ستاد کرونا با شخص رئیس جمهور میباشد پس می توانست از اختیارات قانونی خودش استفاده کند و جلوی مسافرتها را بگیرد ولی با جریمه کردن خودرو نشان داد که مهم درآمد مالی وجان مردم ارزشی نداره اگر با گفتن باشد پس حالا افرادی که جریمه شدن دراین ایام پول جریمه را ندارند پرداخت کنند به گفتن شماها ببخشید جناب وزیر لطفا با گفتن و رسانه ای کردن اینگونه پرت وپلاها به شعور مردم توهین نکنید مهم پول سازی بود که انجام دادید دیگه ادرس غلط دادن وحاشیه سازی ارزشی نداره و ملت متوجه دروغ و ریا کاریی شما مسولیین هستند پس عذر بدتر ازگناه نیاورید علی برکت اله

    • بدون نام

      برو بابا شورشودر آوردید مردمو فرستادید سفر که جریمه کنید جیبتون پرشه ازاونور اتوبوس و ماشین شخصی مسافر سوارمیکنه
      ممنوع میکردید چرا نکردید کیسه تون پر نمیشد دوماه حقوق ملتو بدید ازاین آب و برق مجانی ملت بشینن خونه هاشون پول خودمونو بدید حقمونو بدید فقط زر زر میزنن

    • بدون نام

      به حرفت گوش نمیکنن استعفابده و مسئولیتی به عهده نگیر وگرنه لطفا سکوت

    • بدون نام

      وقتی جان مردم مطرح است اگر کسی و مسول نادان بحرفت توجه نکرد خوب با شجاعت استعفا میدادی چرا ماندی که با‌انفعالت خانواده هایی را بد بخت کنی

    • گرگ بده گنده

      درموردکنترل سفرهاکسی به حرف شماگوش نکرد
      درموردبازگشایی مدارس کسی به حرف شماگوش نکرد
      درموردقرنطینه شهرهای قرمزکسی به حرف شماگوش نکرددرموردتعطیل کردن تجمعات مذهبی وکنسرتهاومسابقات ورزشی کسی به حرف شماگوش نکرد
      درمورددورکاری کسی به حرف شماگوش نکرد
      خب برادربه ظاهرمحترم وقتی حرفت خریدارنداره استعفاء بده

    • بدون نام

      اینهمه دوگانگی چرا آخه

    • بدون نام

      مسولان عمدا نخواستند جلو گیری کنند با راه انداختن ابی و نارنجی و قرمز سر مردم کلاه گذاشتند مسول دولت و راس ان است

    • احمد

      پخمه

    • نیما

      مگه مملکت بزرگتر و صاحاب نداره که کسی به حرفت گوش نداده.....بازم میخوان بی تدبیری و بی کفایتی خودشون را گردن مردم بندازن

    • من

      حالا که اینقدر قدرت نداری در کارت بهتره استعفا بدی حداقل قتل مردم به گردنت نباشه ولییییی نه شماها حاضرید ملت بمیره پستتونو ترک نکنین اقاق وزیر مرده شور که حقا مرده شورها تو کارشون جدیتر و لایقتر از شما هستن

    • بدون نام

      اقای وزیر شما میگید سفر نرید ولی تمام جاده ها بازاست‌ وجریمه میکنید بسود کی هست
      چرا مرزه هارو نبستین چرا حتی برای مدت کوتاه پروازهای ترکیه وغیره رو لغو نکردین ونمیکنید

    • بدون نام

      چرا راهها رونبستین ایام عیدبخصوص مشهد

    • بدون نام

      عجب ادم جلبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون دلسوز و باسواده ؟!

      • بدون نام

        بنده ی خدانمیدونه چیکارکنه بااین مردم بووووووووق!!!

    • بدون نام

      وقتی جنابعالی چغندر تشریف دارید ، تشریفتون رو ببرید دیگه

    • بدون نام

      اقا اگه کسی به حرفت گوش نمیده خب استعفا بده و برو

    • بدون نام

      جاده ها را باز گذاشتید گفتید سفر نرید این ملت بی فرهنگ هم ....یک بام ودوهوا نمیشه آقای عمروعاص

    • س.ا

      چرا خودتون رو به اون راه میزنین مگه شماها نبودین درست چند روز مونده به عید اعلام کردین سفر به شمال و مشهد بلا مانع است حالا اظهار بی اطلاعی میکنید!!

    • بدون نام

      آزمون استخدامی چیه هی میگی برا ۴میلیون پرستار جونشو کف دستش گذاشته اونوقت پزشکا از کرونا این همه پول بردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج