جاباما
۱۱۰۶۳۷۱
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

یک فعال سیاسی اصولگرا:

مردم اگر نخواهند رای نمی‌دهند

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: حتی اگر یک نظامی رای آورد ما باید احترام بگذاریم چون این رای مردم است؛ مگر خدای ناکرده بنا است ژنرال پینوشه انتخاب شود؟!

خبرگزاری برنا: یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: حتی اگر یک نظامی رای آورد ما باید احترام بگذاریم چون این رای مردم است؛ مگر خدای ناکرده بنا است ژنرال پینوشه انتخاب شود؟!
«امیر رضا واعظ آشتیانی»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با ما در رابطه با فضای انتخاباتی میان طیف های اصولگرا با توجه به نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: انتخابات همواره چالش های خود را دارد این چالش ها در انتخابات همه دنیا با ادبیات مختلفی وجود دارد. ما باید موضوع انتخابات ریاست جمهوری را جدی بگیریم چون یک نفر انتخاب خواهد شد. گروه ها، تشکل ها و احزاب باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند که کمترین ریسک را داشته باشیم.
او تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری باید با منطق و هوشمندی پیش برود.
آشتیانی با اشاره به حواشی اخیر در رابطه با کاندیداهای نظامی مطرح کرد: بود و نبود کاندیدا نظامی حرفی بی ربط است قانون این موضوع را منع نکرده است و کسی نمی تواند تعیین تکلیف کند که یک نظامی کاندیدا بشود یا نشود.
او اظهار کرد: اگر از فضای باز و آزادی صحبت می کنیم هر کسی که شرایط دارد و از فیلتر شورای نگهبان رد می شود، می تواند بیاید و کاندیدا شود.
آشتیانی با بیان اینکه صحبت از عدم حضور کاندیدای نظامی توهین به شعور مردم است، افزود: این مردم هستند که در نهایت رای می دهند. حضرت امام فرمودند نظامیان به سیاست بازی نپردازند و وارد احزاب نشوند. اوایل انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری فردی به نام مدنی که فرمانده نیروی دریایی بود کاندیدا شد و مردم به او رای ندادند. بعد از مدتی خیانت او به کشور مشخص و اعدام شد. منعی وجود ندارد و امام نیز فرمودند نظامیان وارد دسته جات سیاسی و سیاست بازی نشوند.
واعظ آشتیانی ادامه داد: حتی اگر یک نظامی رای آورد ما باید احترام بگذاریم چون این رای مردم است. مگر خدای ناکرده بنا است ژنرال پینوشه انتخاب شود؟! به عقیده من عده ای خصوصا اصلاح طلبان چون سوژه ای ندارند این موضوع را بهانه کرده و برای خود سرگرمی فراهم کرده اند!
این فعال سیاسی اصولگرا یاداور شد: مردم هستند که باید بخواهند و یا نخواهند و اگر نخواهند رای نمی دهند.
او در رابطه با حضور پررنگ وزرای احمدی نژاد برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: عملکرد آقای احمدی نژاد ربطی به گروهی از وزرا او ندارد. نمی توان هر کسی را که با او کار کرده مورد اتهام قرار داد. تکلیف احمدی نژاد روشن است، مواضع او مشخص است ولی تکلیف وزرای او جداست و این بی انصافی است که آنها را با احمدی نژاد، قیاس کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رای بی رای.تمام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج