جاباما
۱۱۰۶۶۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

یک پلتفرم چینی اسکار را سانسور کرد

وب‌سایت چینی «دوبَن/ Douban»، اسکار ۲۰۲۱ و موضوعات مربوط به آن را از پلتفرم خود حذف کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: وب‌سایت چینی «دوبَن/ Douban»، اسکار ۲۰۲۱ و موضوعات مربوط به آن را از پلتفرم خود حذف کرده است.
یک پلتفرم چینی اسکار را سانسور کرد
به نقل از ورایتی، پلتفرم چینی «دوبن» که پلتفرم آنلاین فرهنگی و نقد است، موضوعات مرتبط با اسکار ۲۰۲۱ را از سایت خود حذف کرده است. چیزی که نشان می‌دهد جوایز آکادمی اسکار در کشور چین به عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان به یک نزاع سیاسی تبدیل شده است.
«دوبن» یک سرویس شبکه سازی اجتماعی و پلتفرمی برای مشترکان آن است که بتوانند نظرات و نقد‌های خود را برای کتاب ها، موسیقی و فیلم‌ها به ثبت برسانند. این سایت لیست کاملی از داده‌های مرتبط با اسکار داشت و جوایز و نامزدی فیلم‌ها از سال ۱۹۲۹ در آن به ثبت رسیده بود؛ اما از روز جمعه هیچ صفحه‌ای برای نسخه ۲۰۲۱ اسکار در نظر نگرفته شده است.
در این سایت صفحاتی نیز برای فیلم‌های مختلف به صورت انفرادی در نظر گرفته شده و لیست نامزدها و جوایزی که دریافت کرده اند، در زیر آن‌ نوشته می‌شود؛ اما اکنون نامزدی هیچ یک از فیلم‌هایی که برای آکادمی اسکار امسال انتخاب شده اند در بخش افتخارات این سایت دیده نمی‌شود. برای مثال در صفحه‌ای که به فیلم سینمایی «عشایر» ساخته کلویی ژائو اختصاص داده شده است، تمامی جوایز و نامزدی‌های فیلم در رویداد‌هایی مثل انجمن منتقدان فیلم و گلدن گلوب ثبت شده، اما خبری از ۴ نامزدی تاریخ ساز او در اسکار ۲۰۲۱ نیست.
البته همه چیز در مورد اسکار به طور کلی پاک نشده و به نظر می‌رسد این سایت تاکنون از سانسور گسترده خودداری کرده است. برای مثال گروه‌هایی که به صحبت در مورد اسکار اختصاص دارند، هنوز پابرجا هستند.
تصمیم دوبن برای حذف جوایز آکادمی ۲۰۲۱ به تصمیم ماه گذشته مسئولان چینی بازمی گردد که به رسانه‌های محلی دستور دادند از پوشش زنده این مراسم خودداری کنند و پوشش اخبار آن را به حداقل برسانند. این بیانیه از سوی دولت چین در واکنش به نامزد شدن مستند «جدا نشوید» که درباره اعتراضات هنگ کنگ است، منتشر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج