جاباما
۱۱۰۷۵۸۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

مادر داغدار، قاتل تنها فرزندش را بخشید

۱۵ سال از قتل تنها فرزندش می‌گذشت و روز گذشته زمان اجرای حکم قصاص قاتل رسیده بود. مادر داغدار در همه این سال‌ها تنها خواسته‌اش قصاص قاتل بود، اما صبح دیروز زمانی که نوبت اجرای حکم رسیده و او به سمت چوبه دار رفته بود تا با کنار زدن چهارپایه، حکم قصاص را اجرا کند، طناب دار را از گردن قاتل برداشت و با صدایی لرزان گفت که از خونخواهی گذشته و قاتل فرزندش را می‌بخشد.

همشهری: ۱۵سال از قتل تنها فرزندش می‌گذشت و روز گذشته زمان اجرای حکم قصاص قاتل رسیده بود. مادر داغدار در همه این سال‌ها تنها خواسته‌اش قصاص قاتل بود اما صبح دیروز زمانی که نوبت اجرای حکم رسیده و او به سمت چوبه دار رفته بود تا با کنار زدن چهارپایه، حکم قصاص را اجرا کند، طناب دار را از گردن قاتل برداشت و با صدایی لرزان گفت که از خونخواهی گذشته و قاتل فرزندش را می‌بخشد.

این اتفاق صبح دیروز در زندان مرکز شهرستان گرگان رخ داد و در جریان آن زنی که تنها پسرش، ۱۵سال پیش و در جریان یک درگیری با ضربات چاقو به قتل رسیده بود هنگام اجرای حکم، قاتل پسرش را بخشید.

این درگیری سال ۸۵و در یکی از محله‌های شهر خان ببین در استان گلستان رقم خورد. قاتل که در آن زمان مردی ۳۳ساله بود، از اقوام دور خانواده مقتول به شمار می‌رفت اما مدتی بود که بر سر مسایلی همچون اختلافات خانوادگی و مسایل ملکی، با آنها دچار مشکل شده بود. اختلافات آنها هر روز بیشتر می‌شد تا اینکه یک روز، زمانی که قاتل به مقابل خانه فامیل دورش رفته بود با تنها فرزند خانواده درگیر شد و با ضربات چاقو او را به قتل رساند.

به‌دنبال این جنایت، قاتل که مردی متاهل و دارای فرزند بود، دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل پسر جوان که از اقوام دورش بود اعتراف کرد. این درحالی‌ بود که مقتول جز مادرش کسی را نداشت و تنها ولی دم او مادرش به شمار می‌رفت. در این شرایط و با شکایت مادر، مرد جنایتکار پای میز محاکمه قرار گرفت.

او در اعترافات قتل پسر جوان را به گردن گرفت اما مدعی شد که قصد کشتن او را نداشته و در جریان درگیری با وی، کنترل خود را از دست داده و با چاقو به او ضربه زده است. با این حال مادر داغدار که تنها فرزندش را از دست داده بود برای او درخواست اشد مجازات کرد و قضات دادگاه رأی به قصاص وی دادند.

چند سال بعد، وقتی حکم قصاص در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد، خانواده قاتل برای گرفتن رضایت از مادر داغدار به تکاپو افتادند. او اما همه زندگی‌اش را از دست داده بود و در آن شرایط تنها چیزی که می‌توانست آرامش کند، قصاص قاتل پسرش بود. این زن سال‌ها نه به خانواده قاتل و نه حتی به بزرگان و ریش‌سفیدان شهر اجازه نمی‌داد که برای گرفتن رضایت به مقابل خانه‌اش بروند.

این در حالی بود که به گواه مسئولان زندان، قاتل در همه این سال‌ها که در حبس بود، توبه کرده و رفتارش به‌گونه‌ای بود که می‌توانست شایسته بخشش باشد. به همین دلیل بود که این بار اعضای شعبه صلح و سازش زندان گنبد وارد عمل شده و به همراه ریش سفیدان و بزرگان طایفه قاتل و مقتول راهی خانه مادر داغدار شدند اما باز هم موفق نشدند رضایت او را کسب کنند. به این ترتیب صبح دیروز زمان اجرای حکم فرا رسید و مادر مقتول برای اجرای آن راهی زندان گنبد شد.

همه‌‌چیز برای قصاص قاتل آماده بود. او را از بند به محوطه اجرای حکم منتقل کردند و طناب دار را به دور گردنش انداختند. اعضای شعبه صلح و سازش همچنان در حال مذاکره با مادر مقتول و تلاش برای گرفتن رضایت او بودند و در این هنگام بود که وی برای اجرای حکم به سمت قاتل پسرش که التماس‌کنان درخواست بخشش می‌کرد، رفت.

درحالی‌که همه تصور می‌کردند این زن قصد اجرای حکم را دارد، اما او به جای کنار زدن چهارپایه، طناب دار را از گردن قاتل برداشت و با صدایی لرزان گفت که به‌خاطر خدا و آرامش روح تنها فرزندش قاتل را می‌بخشد. به‌گفته احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان، با اعلام گذشت این زن، مرد محکوم به قصاص از مجازات مرگ گریخت و با توجه به سال‌های زیادی که در زندان بوده، به‌زودی آزاد خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج