adexo3
۱۱۰۸۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تغییرات جدید در روند استیضاح وزرای دولت

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تغییر روند کارشناسی طرح و لوایح در مجلس و همچنین تغییر روند استیضاح وزیران با اصلاح آیین نامه داخلی خبر داد.

خبرگزاری مهر: عزت الله یوسفیان ملا در گفتگویی از اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در خصوص بررسی طرح ها و لوایح در مجلس خبر داد و گفت: با این اصلاحیه طرح ها و لوایح باید از این پس پروسه کارشناسی کاملتری را طی کند.

وی ادامه داد: در جریان بررسی طرح ها باید دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و مرکز پژوهش ها در کمیسیون مربوطه حضور یافته و در خصوص طرح یا لایحه مورد بررسی اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به نامه لاریجانی به کمیسیون های مجلس در خصوص اخذ نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت در خصوص طرح ها و لوایح گفت: این که ریاست مجلس کمیسیون ها را مجبور کند در بررسی طرح و لوایح نظر ارجاعی به مجموع تشخیص مصلحت داشته باشند خلاف قانون اساسی است. نباید قانون گذاری به اجازه و یا استعلام از مرجع خاص وابسته باشد.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این طرح ما روند کارشناسی جدی برای بررسی طرح ها و لوایح در درون مجلس پیش بینی کرده ایم. البته آقای لاریجانی هم اعلام کرده اند ارایه طرح ها و لوایح به مجمع الزام آور نیست.

یوسفیان ملا همچنین در خصوص اصلاح ماده دیگری از قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر این اساس روند استیضاح وزرا اصلاح شد.

وی ادامه داد: پیش از این اگر نمایندگان امضاهایشان را از پای طرح استیضاح پس می گرفتند، استیضاح از نصاب می افتاد اما با اصلاح آیین نامه داخلی حتی اگر یک امضا بر روی استیضاح باقی بماند آن استیضاح قابل طرح است بنابراین طرح استیضاحی که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شود باید در جلسه علنی بررسی شود مگر این که همه امضاکنندگان امضاهای شان را پس بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج