جاباما
۱۱۱۰۶۳۰
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

سرقت‌های یک دقیقه‌ای تا گشودن قفل‌های پدال!

در یک عملیات ضربتی و هماهنگ پلیس مشهد که در راستای مبارزه با دزدان خیابانی صورت گرفت، راز سرقت های یک دقیقه ای باتری تا گشودن قفل های پدال خودروها فاش شد.

خراسان: در یک عملیات ضربتی و هماهنگ پلیس مشهد که در راستای مبارزه با دزدان خیابانی صورت گرفت، راز سرقت های یک دقیقه ای باتری تا گشودن قفل های پدال خودروها فاش شد.

در این عملیات بامدادی که به صورت همزمان در مناطقی از شهر مشهد و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) آغاز شد، گروه های مشترکی از نیروهای گشت، تجسس و اطلاعات وارد عمل شدند و تعدادی از سارقان حرفه ای و سابقه دار را در حالی به دام انداختند که راز ده ها فقره سرقت در مشهد برملا شد.

سرقت باتری در یک دقیقه!

نیروهای کارآزموده کلانتری قاسم آباد مشهد که با فرماندهی سرهنگ علی معطری (رئیس کلانتری) وارد این عملیات ضربتی شده بودند و بسیاری از نقاط حوزه استحفاظی را زیر نظر داشتند ناگهان در ساعت ۵:۴۰ بامداد در خیابان «راستی»، جوان معتادی را مشاهده کردند که کیسه مشکوکی را حمل می کرد ماموران که احتمال می دادند درون کیسه لوازم سرقتی باشد، بی درنگ جوان مذکور را در حالی دستگیر کردند که او با دیدن نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت.

ماموران بلافاصله این جوان را شناسایی کردند چرا که او چند بار دیگر در سه ماه گذشته و به اتهام سرقت باتری خودروها دستگیر شده بود. در همین حال و در بازرسی از درون کیسه دو عدد باتری به همراه آچار مخصوص باز کردن پیچ و مهره های بست باتری کشف و ظن پلیس به یقین تبدیل شد که او همچنان به سرقت باتری در این منطقه ادامه می دهد.

متهم مذکور که در دایره تجسس کلانتری و زیر نظر سرهنگ کافیان (رئیس دایره تجسس) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، در حالی که بیان می کرد به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد، پدرش را به عنوان همدست خودش در سرقت ها معرفی کرد و گفت: پدرم چهار ماه قبل از زندان آزاد شد و من و او دوباره سرقت هایمان را با یکدیگر شروع کردیم چرا که پدرم نیز معتاد است و برای تامین هزینه های اعتیاد دست به سرقت می زند!

سرقت‌های یک دقیقه‌ای تا گشودن قفل‌های پدال!

امشب هم با هم بودیم که پدرم برای استراحت به منزل رفت و من هم قصد داشتم باتری های سرقتی را به فروش برسانم که دستگیر شدم. به گزارش خراسان، در پی اعترافات متهم، بلافاصله نیروهای تجسس با هماهنگی های قضایی برای دستگیری پدر سارق دستگیر شده اعزام شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

این متهم که پیمان نام دارد در همان بازجویی های اولیه به سرقت های باتری اعتراف کرد و گفت: از تاریکی شب و خلوت بودن خیابان ها استفاده می کردیم و چون از قبل در حرفه مکانیکی تبحر داشتم در کمتر از یک دقیقه در خودرو را می گشودم و باتری را سرقت می کردم. وی به سرقت در مناطق بولوار شهید فلاحی، راستی و شاهد اعتراف کرد و به این ترتیب تحقیقات در این باره ادامه یافت.

دستگیری دزدان سرگردان

در ادامه این عملیات، گروه دیگری از نیروهای کلانتری قاسم آباد موفق به دستگیری دو سارق 38 و 35 ساله شدند که باتری یک خودروی پراید را از خیابان دکتر حسابی سرقت کرده بودند. تحقیقات پلیس نشان داد دو سارق جوان که با به صدا درآمدن آژیر دزدگیر پراید گریخته بودند در حالی در خیابان اندیشه به دام نیروهای انتظامی افتادند که یک باتری سرقتی به همراه داشتند. یکی از متهمان این پرونده گفت: من از منطقه صدف به منزل دوستم آمدم که او پیشنهاد سرقت داد من هم قبول کردم اما در حال پرسه زنی بودیم که به دام نیروهای کلانتری قاسم آباد افتادیم.

سرقت خودروهای دارای قفل پدال!

گروه ویژه ای از نیروهای ورزیده کلانتری سجاد مشهد نیز که به فرماندهی سرهنگ احمد مجدی (رئیس کلانتری) در این عملیات ضربتی حضور داشتند در ساعت 6:30 صبح سارقی را در خیابان امامت 19 به دام انداختند که یک باتری را زیر کاپشن خود پنهان کرده بود. این جوان 37 ساله در حالی به سرقت باتری اعتراف کرد که نیروهای عملیاتی در کوچه های اطراف خودروی پرایدی را دیدند که چرخ های آن داخل جوی آب افتاده بود!

سرقت‌های یک دقیقه‌ای تا گشودن قفل‌های پدال!

دزد جوان در بازجویی های تخصصی گفت: به همراه یکی از دوستانم که متواری شده خودرویی را از خیابان کوثر جنوبی سرقت کردیم تا با استفاده از آن به خودروهای دیگر دستبرد بزنیم! اگرچه خودروی پراید دارای قفل پدال بود اما ما به راحتی قفل پدال را نیز باز کردیم ولی در خیابان امامت به خاطر استرسی که داشتیم چرخ های پراید درون جوی آب افتاد و نتوانستیم دو نفری آن را از داخل جوی خارج کنیم به همین دلیل هم باتری آن را برداشتیم که در مسیر حرکت به سوی منزل به دام نیروهای انتظامی افتادیم و دوستم از آن جا گریخت.

این سارق که به کریستال اعتیاد دارد و از یک سال قبل از زندان آزاد شده است در حالی روانه زندان شد که چهار فقره سابقه زورگیری، سرقت محتویات خودرو و موبایل قاپی را در کارنامه سیاه خود یدک می کشد. شایان ذکر است تلاش پلیس برای دستگیری همدست فراری وی ادامه دارد.

سرقت تابلوهای شهری

ماموران کلانتری سجاد در ادامه این عملیات فرد ۳۲ ساله ای را در تقاطع خیابان خیام و سجاد دستگیر کردند که تابلوهای ترافیکی را حمل می کرد. این جوان که خود را ضایعات جمع کن می خواند در بازجویی ها به سرقت تابلوهای ترافیکی اعتراف کرد و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

ماجرای دزدی که به محل سرقت بازگشت!


ماموران کلانتری سجاد درحال جست و جو و ردیابی های اطلاعاتی سارقی بودند که به یک دستگاه پژو 206 دستبرد زده و کیف حاوی لپ تاپ و تبلت را سرقت کرده بود. آن ها مشغول بررسی چهره نگاری این دزد از دوربین های مدار بسته بودند که ناگهان شاکی پرونده سارق جوان را در اطراف محل سرقت مشاهده کرد و با پلیس تماس گرفت.

به همین دلیل نیروهای انتظامی بلافاصله عازم خیابان سجاد شدند و سارق جوان را با ردزنی های اطلاعاتی در خیابان آزادی 21 دستگیر کردند. این دزد 40 ساله در بازجویی ها گفت: از بولوار سجاد عبور می کردم که کیف حاوی لپ تاپ را از روی صندلی جلوی پژو سرقت کردم و تحویل دوستم دادم! با راهنمایی این سارق سابقه دار اموال سرقتی در منطقه خین عرب مشهد کشف شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت.

نزاع مسلحانه به کشف ما ینر انجامید!

در راستای این عملیات هماهنگ، ماجرای شرارت و نزاع مسلحانه نیز با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی فرهمندنیا مورد پیگیری قرار گرفت. نیروهای کلانتری آبکوه مشهد به اخباری دست یافتند که نشان می داد افرادی با استفاده از سلاح های سرد و گرم (وینچستر و کلت) شرارت های عجیبی را در محله ای از بولوار توس به راه انداخته اند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع گروه زبده ای از نیروهای اطلاعات کلانتری به فرماندهی سرهنگ محمدعلی محمدی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با مجوز قاضی فرهمندنیا، محل اختفای متهمان را به محاصره درآوردند اما جوان 32 ساله ای به نام «م- ف» با دیدن ماموران در حیاط را به گونه ای کوبید و فرار کرد که انگشت یکی از نیروهای انتظامی لای در ماند و به شدت آسیب دید. ماموران انتظامی در بازرسی از این مخفیگاه ، تعدادی شمشیر، قمه، افشانه، چماق و شش دستگاه ماینر (دستگاه تولید بیت کوین) کشف کردند که بررسی ها در این باره همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب همشون ماهر هستن
      ایا از این نیروی ماهر جهت تولید استفاد بشه
      همش بیکاری نداری بدبخت

      امار روز بروز بیشتر میشه ایا هنوز باور نمیکنید

    • بهنام

      پلیس با. سختی این افراد رادستگیر میکند ولی قضات. محترم براحتی انان را ازاد میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه زندانها جا ندارن !

    • بدون نام

      طرف چندین بار بابت سرقت دستگیر شده ولی دوباره همون کار رو انجام داده است این فرد اصلاح پذیر هست؟؟؟؟؟
      خیر اینگونه افراد باید مجازات بشن

    • بدون نام

      چرا همش مشهد چرا شهر امام رضا(ع) باور کنید توی تکزاس اینقدر جرم وجنایت نیست که توی این مشهد خودمون است. ....

    • بدون نام

      باید دستشون قطع بشه تا نتونند دزدی کنند

    • بدون نام

      اگر دست دزدها رو قطع کنن کسی جرات پیدا نمیکنه آنقدر راحت دزدی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج