جاباما
۱۱۱۳۷۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازگشت فضانوردان ماموریت کرو ۱ به تاخیر افتاد

بر اساس اعلام ناسا و شرکت اسپیس ایکس بازگشت ۴ فضانورد ماموریت کرو ۱ بار دیگر به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاد.

باشگاه خبرنگاران: بر اساس اعلام ناسا و شرکت اسپیس ایکس بازگشت ۴ فضانورد ماموریت کرو ۱ بار دیگر به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاد.

بازگشت فضانوردان ماموریت کرو ۱ به تاخیر افتاد

ناسا و اسپیس ایکس به دلیل شرایط جوی نامناسب، بازگشت چهار فضانورد ماموریت کرو ۱ از ایستگاه فضایی بین‌المللی را به تاخیر انداختند.

کپسول کرو درواگون ۱ اسپیس ایکس و خدمه چهار نفره آن قرار بود روز گذشته از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و به سمت زمین بازگردند. عزیمت آن‌ها از چهارشنبه (۲۸ آوریل) به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاده است.

بر اساس اعلام ناسا آن‌ها فردا ساعت ۲:۵۷ بامداد به وقت محلی به زمین باز خواهند گشت که بر اساس اعلام مقامات ناسا فرود آن‌ها در خلیج مکزیک در سواحل فلوریدا خواهد بود.

در حال حاضر ۱۱ فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند، این بالاترین تعداد حضور از زمان شاتل فضایی است که در حین تحویل خدمه بیش از ۱۳ فضانورد مجبور به زندگی در داخل ایستگاه مداری به اندازه یک خانه ۵ خوابه بودند.

فضانوردان کرو ۱ (مایکل هاپکینز، ویکتور گلوور، شانون واکر و سوئیچی نوگوچی ژاپنی) برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته بودند.

بر اساس بیانیه ناسا، فضانوردان باقی مانده در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول انجام آزمایش‌های علمی، نگهداری آزمایشگاه و آموزش تجهیزات اضطراری در داخل ایستگاه فضایی شلوغ خواهند بود. روز پنجشنبه، خدمه نمونه ادرار را جمع آوری و آزمایشاتی را برای بررسی چگونگی تاثیر فضا بر چسبندگی و حرکت انجام دادند. آن‌ها همچنین بطری‌های سوخت را که از آزمایش‌های احتراق پشتیبانی می‌کردند تعویض کرده و سخت افزار جدیدی را نصب کردند تا یک مطالعه رایانه‌ای با کارآیی بالا را فعال کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج