۱۱۱۴۶۶۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

جهانپور: ۳۵شرکت مجوز واردات واکسن گرفته‌اند

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است، گفت: امیدواریم تا هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال و ۶۵ سال را انجام دهیم.

ایرنا: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تاکنون واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است، گفت: امیدواریم تا هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال و ۶۵ سال را انجام دهیم.

جهانپور دوشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: بعد از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ یا ۶۴ سال فاز دو تمام می‌شود و وارد مرحله فاز سوم تزریق واکسن کرونا می‌شویم که گروه‌ها و اقشار بیشتر جامعه را در بر خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری وارد کشور شده است، گفت: افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دُز آن در سراسر کشور تزریق شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه با اشاره به اینکه ۴ شرکت کاندیدای تولید واکسن اسپوتنیک وی در کشور هستند، افزود: ۳ شرکت به طرف روسی معرفی شده اند و شرکت چهارم هم در حال معرفی به شرکت روس است.

جهانپور ادامه داد: دو شرکت ارزیابی مثبتی از زیر ساخت‌های فنی شان وجود داشته و یک شرکت وارد مدار تولید شده که ظرف چند هفته تا ۲ ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ خواهد شد.

وی همچنین درباره واردات واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی نیز گفت: تا این لحظه بیش از ۳۵ شرکت خصوصی مجوز یا نامه‌های لازم را برای مذاکره و واردات واکسن انجام داده اند که شاید یک الی دو مورد از آنها توانسته باشند تا حداقل خرداد ماه توافقاتی را با برخی شرکت‌ها یا فروشندگان عمده واکسن در دنیا داشته باشند.

جهانپور در پایان تصریح کرد: اما تا این لحظه وارداتی از سوی شرکت‌های بخش خصوصی نداشته ایم و سازمان غذا و دارو ۳۵ مجوز موردی را صادر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج