جاباما
۱۱۱۵۰۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سبقت ژانر امنیتی از سرگرمی

سریال «خانه امن» در زمستان ۹۹، حتی از «عصر جدید» و «دورهمی» پربیننده‌تر بوده و از دیگر سریال‌ها نیز مخاطب بیشتری داشته است

مائده کاشیان در روزنامه خراسان نوشت: دوشنبه‌شب مرکز تحقیقات صداوسیما، نتایج نظرسنجی پربیننده‌ترین‌های تلویزیون در پاییز و زمستان ۹۹ را منتشر کرد. طبق این آمار، سریال «خانه امن» موفق شده از بقیه سریال‌ها سبقت بگیرد و شبکه ۳ نیز جایگاه پربیننده‌ترین شبکه را کسب کرده است.پیش از این سریال «گاندو ۲» نیز در ژانر امنیتی و سیاسی ، موفق شده بود با کسب ۶۱ درصد مخاطب دومین سریال پربیننده نوروز ۱۴۰۰ شود. «عصر جدید» و پس از آن «دورهمی» در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌های غیرنمایشی در زمستان هستند اما فهرست برنامه‌های پربیننده پاییز اعلام نشده است.

سبقت ژانر امنیتی از سرگرمی

پیشتازی «خانه امن»

در میان سریال‌هایی که پاییز و زمستان سال گذشته پخش شده، مجموعه «خانه امن» پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیون بوده است. این سریال با 44 درصد مخاطب، حتی از مسابقه «عصر جدید» که معمولا در صدر جدول پربیننده‌ترین‌های تلویزیون بوده مخاطب بیشتری داشته است. سبقت گرفتن سریالی با فضای امنیتی و سیاسی، از مسابقه‌ پرهیجان و سرگرم‌ کننده‌ای مانند «عصر جدید»، جزو نکات جالب پرمخاطب‌ترین‌های تلویزیون در فصل زمستان است. سازندگان «خانه امن» این روزها مشغول تولید سریال امنیتی جدید خود به نام «سرجوخه» هستند و امسال فصل دوم «خانه امن» را جلوی دوربین خواهند برد.

«عصر جدید» در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌ها

مسابقه «عصر جدید» معمولا در فهرست پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون، پیشتاز بوده و در رقابت با «دورهمی» از این برنامه جلو زده است. طبق همین روال، سری دوم این مسابقه در زمستان 99، 43 درصد بیننده داشته و پس از آن دورهمی، با 39 درصد مخاطب رتبه دوم را کسب کرده است. البته «عصر جدید» در خرداد 52 درصد بیننده داشت و مخاطبان آن در فصل زمستان نسبت به خرداد افت کرده‌اند.

سبقت ژانر امنیتی از سرگرمی

«پایتخت» پربیننده‌تر از سریال‌های جدید

سریال «پایتخت» که جزو محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی است، در بازپخش هم به خوبی دیده شده و در رتبه سومین سریال پربیننده تلویزیون در فصل زمستان بوده است. هرچند که ۳۲ درصد مخاطب، رقم عجیب و غریبی نیست اما بازپخش فصل پنجم آن در آی‌فیلم، از دیگر سریال‌های جدید تلویزیون مانند «باخانمان» و «شرم» پربیننده‌تر بوده است. بازپخش فصل چهارم این سریال نیز با ۲۶ درصد بیننده، بالاتر از دو سریال «روزهای ابدی» و «شرم» قرار گرفته است. شبکه آی‌فیلم نیز با ۴۶ درصد مخاطب، پس از شبکه۳ پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون بوده است.

شکست سنگین «روزهای ابدی»

سریال تاریخی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری، ماجرای تسخیر لانه جاسوسی و اتفاقات ابتدای انقلاب اسلامی را روایت می‌کرد. این مجموعه که مرحله تولید و پس‌ از تولید طولانی را پشت سر گذاشت، در زمان پخش با استقبال چندانی مواجه نشد و جزو آثار ناموفق تلویزیون بود. اکنون عدد ۲۳ درصد بیننده این سریال هم مهر تاییدی بر شکست «روزهای ابدی» است. این مجموعه به دلیل دیالوگ‌ها و جلوه‌های بصری ضعیف، اتفاقات غیرواقعی و سطحی، با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد.

بیننده بیشتر «دورهمی» از نسیم!

نکته عجیب در اعداد و ارقامی که از میزان مخاطب تلویزیون اعلام شده، مربوط به درصد مخاطبان شبکه یک و نسیم است. شبکه یک در فصل زمستان، ۴۴.۵ درصد بیننده داشته اما سریال «خانه امن» که از همین شبکه روی آنتن رفته، نسبت به کل مخاطبان شبکه، بیننده بیشتری یعنی ۴۴.۶ درصد داشته است! این ابهام در آمار میزان بیننده‌های شبکه نسیم هم وجود دارد. این شبکه در زمستان، ۲۸.۶ درصد بیننده داشته اما برنامه «دورهمی» در همین شبکه، ۳۹ درصد مخاطب داشته است.

پربیننده‌ترین شبکه هاو سریال‌ها در پاییز

سال گذشته شبکه۳ در فصل پاییز مانند زمستان، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون بوده و ۵۱ درصد بیننده داشته است. پس از آن، شبکه یک، خبر و آی‌فیلم به ترتیب با ۵۰، ۴۶ و ۴۵ درصد مخاطب، بیشترین میزان بیننده را داشته‌اند. در میان سریال‌هایی که پاییز سال گذشته پخش شدند، مجموعه «خانه امن» با ۴۴ درصد مخاطب، پربیننده‌ترین سریال بوده و سریال «صفر بیست و یک» با ۲۵ درصد بیننده، در آخرین رتبه جدول قرار دارد. «نجلا»، «زمین گرم»، «ایلدا» و «از سرنوشت ۳» در رتبه های دوم، سوم، چهارم و پنجم فهرست پربیننده‌ترین‌ها جای گرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج