۱۱۱۵۰۹۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

واکسیناسیون حدود ۲۰هزار نفر از سالمندان

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: جمع کل واکسن تزریق شده در تمام مراکز اعم از مراکز سالمندان و مراکز افراد دارای معلولیت، ۱۹ هزار و ۶۳۲ نفر معادل ۲۷.۶ درصد کل افراد در مراکز بهزیستی است.

ایرنا: مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: جمع کل واکسن تزریق شده در تمام مراکز اعم از مراکز سالمندان و مراکز افراد دارای معلولیت، ۱۹ هزار و ۶۳۲ نفر معادل ۲۷.۶ درصد کل افراد در مراکز بهزیستی است.

مصطفی سراج روز چهارشنبه در فایل صوتی با اشاره به اینکه حدود ۵۱ هزار نفر اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، هوشی، رشد و اختلال روان در مراکز شبانه روزی مقیم هستند، افزود: آخرین آمار واکسیناسیون تا روز گذشته سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه حاکی از آن است که جمع تزریق برای سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۵ هزار و ۵۱۶ نفر یعنی حدود ۷۴ درصد و جمع تزریق برای سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلال روان و پرسنل اینگونه مراکز به چهار هزار و ۱۱۶ نفر یعنی حدود ۸.۲ درصد بالغ می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که دوز مرحله دوم را دریافت کردند، بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر می‌شوند، افزود: در مقایسه با عملکرد استان‌ها، بیشترین میزان واکسیناسیون به ترتیب مربوط به استان‌های یزد با ۴۷.۳ درصد، استان تهران ۴۶.۱ درصد، استان سمنان ۳۹.۷ درصد و استان گیلان ۳۳.۱ درصد است. البته در استان تهران سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهیدبهشتی این ماموریت را برعهده دارند.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کمترین عملکرد مربوط به استان گلستان با ۳.۸ درصد، خراسان شمالی ۶.۸ درصد، چهارمحال و بختیاری ۸.۶ درصد و استان فارس حدود ۱۰ درصد است.

سراج تصریح کرد: همانند هفته قبل رشد روزانه یک درصد را شاهد هستیم و اگر با همین وضعیت واکسیناسیون ادامه پیدا کند ۷۰ روز آینده طول خواهد کشید تا واکسیناسیون به اتمام برسد و این مساله واقعا جای تامل دارد.

وی با قدردانی ویژه از دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران بیشترین افراد تحت پوشش در مراکز توانبخشی و مراقبتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تاکنون بیش از هفتاد درصد افراد واکسن را دریافت کردند. این آمار در دانشگاه علوم پزشکی ایران به ۳۳ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۵ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۱.۳ درصد است. آمار بالای دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نشان‌دهنده همکاری نزدیک این دانشگاه با مراکز مراقبتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس بابایی ✔

      عجیبه
      واکسیناسیون افراد مسن چه لزومی داره ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج