۱۱۲۰۲۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برگزاری دادگاه‎ها علنی می‎شود

براساس ابلاغیه رئیس دستگاه قضا، محاکمات در دادگاه‌ها به‌صورت علنی انجام می‌شود، مگر در جرائم قابل‎گذشت که طرفین خواستار غیرعلنی بودن هستند، جرائم منافی عفت، امور خانوادگی و جرائمی که علنی شدن‎ دادگاه آن‎ها مخل امنیت عمومی یا احساسات مذهبی یا قومی باشد. در این موارد هم قاضی دادگاه باید دلایل غیرعلنی شدن محاکمه را در قرار ذکر کند.

فارس: براساس ابلاغیه رئیس دستگاه قضا، محاکمات در دادگاه‌ها به‌صورت علنی انجام می‌شود، مگر در جرائم قابل‎گذشت که طرفین خواستار غیرعلنی بودن هستند، جرائم منافی عفت، امور خانوادگی و جرائمی که علنی شدن‎ دادگاه آن‎ها مخل امنیت عمومی یا احساسات مذهبی یا قومی باشد. در این موارد هم قاضی دادگاه باید دلایل غیرعلنی شدن محاکمه را در قرار ذکر کند.

همچنین حکم محکومیت قطعی در جرائم موجب حد محاربه و افساد فی‌الارض و در جرائم موجب تعزیر درجه‌های یک تا چهار و نیز جرم کلاه‌برداری بیش از ۱۰۰ میلیون، جز در مواردی که دادگاه انتشار آن را موجب اخلال در امنیت جامعه بداند، به دستور قاضی اجرای احکام با نام و مشخصات محکومین منتشر خواهد شد.

به غیر از موارد فوق، کلیه آراء دادگاه‌ها بدون نام و مشخصات شاکیان و متهمان، جهت نقد و بررسی توسط حقوقدان‌ها و آحاد جامعه منتشر خواهد شد، مگر اینکه به تشخیص قاضی انتشار آن‌ها خلاف عفت عمومی یا امنیت ملی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج