اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعلام حکم جعفر پناهي و رسول‌اف قطعی

جعفر پناهي و محمد رسول‌اف – فيلمساز – با حكم قطعي دادگاه تجديدنظر استان تهران به اتهام اقدام عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام به زندان و محروميت محكوم شدند.

محاكمه متهمان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي ميرعباسي برگزار شد. نماينده دادستان تهران در اين جلسه با قرائت كيفرخواست گفت: جعفر پناهي و محمد رسول‌اف متهم به اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت عمومي و فعاليت تبليغي عليه نظام هستند. اين دو قصد داشتند با ساخت فيلمي به نام «فردا» با سياه‌نمايي و منفي‌بافي درباره اوضاع اجتماعي، فرهنگي جامعه اسلامي و همراهي با فتنه‌گران اغتشاشات بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري به نظام اسلامي ضربه بزنند.

وي در ادامه خواستار مجازات دو فيلمساز به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامي شد. در ادامه نيز دو كارگردان به سؤال‌هاي قاضي پرونده به طور كتبي پاسخ داده و وكلاي آنها نيز از اتهام‌هاي وارده در كيفرخواست از موكلانشان دفاع كردند.

سرانجام دادگاه به استناد دلايل و مستندات پرونده هر يك از متهمان را به ۶ سال حبس تعزيري محكوم كرد. جعفر پناهي همچنين به ۲۰ سال محروميت از ساخت و كارگرداني هر نوع فيلم و نوشتن فيلمنامه و هر نوع مصاحبه با رسانه‌هاي نوشتاري و شنيداري و ديداري داخلي و خارجي و خروج از كشور جز براي سفر حج و يا درمان ضروري با توديع وثيقه محكوم شد.

پرونده متهمان پس از اعتراض آنان، به شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع شد. دادگاه پس از رسيدگي نهايي به پرونده متهمان حكم جعفر پناهي را تأييد كرد. اما محكوميت محمد رسول‌اف از شش سال به يك سال حبس كاهش يافت. حكم متهمان قطعي و لازم‌الاجرا است.

منبع: رجا نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اعلام حکم جعفر پناهي و رسول‌اف قطعی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج