۱۱۲۱۲۲۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پیگیری دستکاری در بودجه ۱۴۰۰به کجا رسید؟

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تازه‌ترین اظهار نظر و ادعای خود گفته است که سقف بودجه در مجلس، حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که با کسر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بند «و» تبصره ۲، حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان، منابع بودجه افزایش یافته است. این رقمی است که رئیس کمیسیون تلفیق، راسا و بدون آگاهی نمایندگان برای آن تصمیم‌گیری کرده است. »

دیده بان ایران: چند هفته پس از افشاگری علی خضریان درباره دستکاری بودجه ۱۴۰۰ توسط هیات رییسه مجلس انقلابی یازدهم و همچنین انتشار نامه یکصدنماینده خطاب به قالیباف، هنوز از بررسی این موضوع در مجلس و توضیح به افکار عمومی خبری نیست و به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این مطلب به فراموشی سپرده شود.

همانطور که علی نیکزاد، روز گذشته در پاسخ به سخنان مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد با از سر باز کردن این تذکر گفت: فکر می کنم منظور آقای ویس کرمی هیات رییسه کمیسیون تلفیق است که آن ها هم چندین و چندین بار درباره جداول توضیح دادند.

موضوع از این قرار است که پس از تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس، بالغ بر چندین هزار میلیارد تومان برای برخی از نهاد ها بودجه جدید تعریف شده است.

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس نیز با تایید دستکاری‌های انجام شده در بودجه، آن را بی‌سابقه خواند و هیات رئیسه مجلس را در این موضوع مسئول دانست و گفت که «چنین دستکاری در بودجه در طول تاریخ قانون‌گذاری سابقه نداشته است.»

خبرگزاری ایرنا هم به دنبال انتشار این اخبار گزارش داد که کمیسیون تلفیق مجلس "بدون اطلاع" دولت و نمایندگان، بودجه سال ۱۴۰۰ را تغییر داده و به بعضی از نهادها و دستگاه‌های "خاص" بودجه بیشتری داده است.

دیده بان ایران پس از انتشار این اخبار در گزارشی که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت منتشر کرد با اعلام این خبر نوشت:

با نگاهی به برخی از این نهادها و سازمان های قید شده در جداول مورد اشاره این سوال مطرح می شود که این نهادها اولاً بر چه اساسی مستحق دریافت بودجه از بیت المال هستند و دوم اینکه کارکرد و هزینه مصرف این بودجه ها به کدام نهاد سازمان و یا... گزارش داده می شود.

به عنوان مثال در حالیکه در لایحه ابتدایی سال ۱۴۰۰ هیچ بودجه ای برای «طرح رعد ولایت» درنظر گرفته نشده بود در لایحه مصوب هیئت رئیسه مجلس یازدهم مبلغ ۹۲۹۰۰۰ میلیون ریال برای آن در نظر گرفته شده است. یا طرح «نسیم ولایت» که گفته می شود به فعالیت سایبری نیروهای بسیج اختصاس دارد مبلغ ۸۱۰۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شده است.

قرارگاه امام حسن مجتبی که در توضیح آن محرومیت زدایی ذکر شده از جمله همین موارد است که در لایحه ابتدایی بودجه ایی برای آن اختصاص داده نشده بود اما در نهایت با تصمیم مجلس مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰میلیون ریال برای این قرارگاه درنظر گرفته شده است.

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تازه‌ترین اظهار نظر و ادعای خود گفته است که سقف بودجه در مجلس، حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که با کسر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بند «و» تبصره ۲، حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان، منابع بودجه افزایش یافته است. این رقمی است که رئیس کمیسیون تلفیق، راسا و بدون آگاهی نمایندگان برای آن تصمیم‌گیری کرده است. »

آنچه که تاکنون مشخص است دستکاری بودجه سال جاری توسط هییات رییسه مجلس است که به دور از چشم نمایندگان اتفاق افتاده است و پیگیری های نماینده هایی مانند خضریان و دلخوش هم تا اینجای کار نتیجه ای را در پی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجا اضافه شده؟

    • بدون نام

      دروغه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج