۱۱۲۲۰۴۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

پردیس سینمایی بهمن شهرکرد افتتاح شد

با حضور رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری کشور پردیس سینمایی بهمن شهرکرد افتتاح شد.

خبرگزاری ایسنا: با حضور رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری کشور پردیس سینمایی بهمن شهرکرد افتتاح شد.
پردیس سینمایی بهمن شهرکرد افتتاح شد
حمیدرضا جعفریان روز گذشته در این آیین افتتاح پردیس سینمایی بهمن شهرکرد، اظهار کرد: در دوره جدید تلاش داریم در سازمان سینمایی حوزه هنری برای تغییر ساختار و فرآیند، عمده فعالیت‌های خود را بر سه محور تولید، توزیع و استعدادیابی پایه‌گذاری کنیم.
معاون سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه حوزه هنری به دنبال رونق دادن جریان تولید محتوای تصویری از جمله فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه در کنار شکل‌دهی زنجیره‌ توزیع است، افزود: استفاده از کتب موجود در حوزه هنری و ساخت آثار اقتباسی یکی از گام‌های موثر در تولید آثار با محتوای غنی خواهد بود.
جعفریان در زمینه استعدادیابی به ارتباط با هنرمندان استان‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای فرصت خوبی برای کشف، بروز و ظهور استعدادهای جدید است و در این زمینه برنامه‌ریزی منسجمی در حال شکل‌گیری است.
جعفریان با اشاره به هدف حوزه هنری در توسعه بیشتر زنجیره سینمایی، تصریح کرد: سینما تنها تماشای فیلم نیست، بلکه خلق تجارب تازه است، از طرفی در سال‌های اخیر رشد خوبی در زمینه توسعه سالن‌های سینمایی صورت گرفت و با تکمیل و گسترش این زنجیره در شهرهای مختلف، به دنبال توزیع عادلانه از بسترهای نمایشی هستیم.
وی با اشاره به اینکه راه‌انداری سینمای سیار با استفاده از ظرفیت‌های استانی حوزه هنری و با هدف توسعه جغرافیایی ارائه خدمات سینماداری در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در هفته آتی نیز افتتاح پردیس سینمایی عصر جدید گرگان را خواهیم داشت که قصد داریم در فاز دوم و سوم طرح توسعه، با نگاه خلق تجربه جدید و نه صرفا توسعه کمی سالن، به سراغ استان‌هایی که اساسا فاقد سالن سینمایی هستند پیش رویم.
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به حمایت آثار فیلمسازان اول، عنوان کرد: در حوزه توسعه بسترهای توزیعی، به‌زودی پخش رویش که در معاونت توزیع سازمان سینمایی طراحی شده، با هدف حمایت از فیلمسازان اول و با کمک مراکز استانی حوزه هنری راه‌اندازی خواهیم شد.
جعفریان گفت: در زمینه فضای نمایش خانگی نیز فعالیت خود را با همکاری پلتفرم فیلم‌گردی و سازمان صداوسیما آغاز کرده‌ایم و در حوزه حقوق مالکانه آثار به دنبال توسعه و تجاری سازی هستیم که می‌تواند محرک خوبی برای صنعت سینما شود، از طرفی هم‌افزایی و یکپارچگی ظرفیت‌های توزیع به عنوان زنجیره کامل از رویکردهای دوران تازه سینمایی حوزه هنری است.
همچنین در ادامه این آئین حجت‌اله شیروانی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه بازسازی و توسعه سینما بهمن با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال طی یک سال به پایان رسید که از محل اعتبارات ملی، حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری و موسسه بهمن سبز تامین شده است.
وی بیان کرد: انجام پروژه‌ پردیس سینمایی بهمن شهرکرد نشانه‌ اهمیت به مخاطب و سلایق متنوع شهروندان است و پس از این همشهریان می‌توانند با توجه به سلیقه خود فیلم‌های اکران شده روز کشور را مشاهده کنند، از طرفی تلاش می‌کنیم با تغییر رویکرد سینما از تک بعدی بودن، علاوه بر اکران فیلم‌ها در پردیس سینمایی یک پاتوق هنری و فرهنگی نیز برای علاقه‌مندان ایجاد کنیم.
گفتنی است، پردیس ۵ سالنه بهمن شهرکرد با برخورداری از چهار سالن با ظرفیت‌های ۲۳۴، ۶۹، ۶۹ و ۶۲ صندلی و یک سالن روباز چهارفصله، تنها پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری است.
توسعه و بازسازی این سینما در سال ۹۸ آغاز شد و ضمن تبدیل شدن به پردیس ۵ سالنه، بازسازی کامل سینما، بروزرسانی تجهیزات فنی و نمایشی، تعویض کامل صندلی‌های فرسوده و احداث سالن ویژه کودک، فروشگاه کتاب و فودکورت از دیگر بخش‌های این طرح بود.
موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ۱۳ استان، ۱۹ شهر، ۲۲ سینما را مورد بازسازی و توسعه کامل قراردارد، در این فاز که هم اکنون به پایان رسیده است، جمعا ۱۰ سالن بازسازی و ۳۷ سالن جدید به ناوگان سینماهای ایران اضافه شده است و حدودا ۱۲ هزار صندلی تجهیز و اضافه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج