۱۱۲۲۱۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فیلترینگ هوشمند یا اختلال در فیلترینگ؟

از دیروز صبح برخی از کاربران مدعی شده اند که بدون استفاده از فیلترشکن توانسته اند وارد توئیتر شوند.

خراسان: برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که دسترسی به توئیتر بدون استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی برایشان فراهم شده است. ظاهرا این موضوع هم شامل اپراتورهای سیار و هم کاربران سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت خانگی می‌شود. با این حال روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

نظر کاربران در توئیتر

از ابتدای روز گذشته بعضی کاربران توئیتر در صفحات شخصی شان نوشتند که توانسته اند بدون استفاده از تغییر دهنده آی پی به توئیتر که پیش از این فیلتر بوده دسترسی پیدا کنند. البته برخی هم نوشته اند که بدون استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی، تنها متن‌ نوشته‌ها برایشان بارگذاری شده است و تصاویر و ویدئوها به نمایش در نمی‌آیند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده که در ماه‌های اخیر بارها درباره رفع فیلتر سایت‌ها و سرویس‌های فیلتر شده برای بخشی از اقشار جامعه نظراتی از سوی مسئولان مختلف مطرح شده بود. مشخص نیست اتفاق کنونی ارتباطی به این موضوع دارد یا خیر، اما در ماه‌های اخیر موضوعی که با عنوان «فیلترینگ هوشمند» نام گذاری شده، مطرح بوده است.

فیلترینگ هوشمند یا اختلال در فیلترینگ؟

فیلترینگ هوشمند

حدود دو ماه پیش شرکت ارتباطات زیرساخت، احتمال رفع فیلتر بعضی وبسایت‌ها و سرویس‌های فیلتر شده در کشور برای اقشار خاصی از جامعه را تأیید کرد. فروردین بود که «سجاد بنابی» عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، تایید کرد که طرحی به منظور رفع فیلتر بعضی سایت‌ها برای برخی از اقشار جامعه وجود دارد.

بعد از این اظهارات بود که حجت‌الاسلام‌ محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه مراسم معارفه دادستان نظامی تهران در 17 فروردین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره رفع فیلترینگ برخی از سایت‌ها برای برخی از مشاغل و اقشار اظهار کرد: «مدت‌هاست که بحث فیلترینگ و رفع آن برای دستگاه‌ها تصویب شده و اعلام کردیم و دستگاه‌ها باید نیازهای خود را اعلام کنند و این آمادگی را داشتیم، با این حال مقدمات این موضوع فراهم شده، اما دستگاه‌ها با تاخیر انجام دادند.» در این طرح قرار بود بر اساس شغل، تحصیلات و سن، دسترسی به سایت ها داده شود.

فیلتر هوشمند یا اختلال

هم اکنون نیز مشخص نیست کاهش محدودیت دسترسی به توئیتر مربوط به اختلال در فیلترینگ است یا تصمیمی برای رفع فیلتر آن وجود دارد. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در گفت و گویی با دیجیاتو از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. با این حساب باید منتظر بمانیم و ببینیم که وضعیت در ادامه به چه صورت پیش خواهد رفت. به محض انتشار جزئیات بیشتر در روزهای آینده، این موضوع را به اطلاع شما هم خواهیم رساند و شما را از آخرین تغییرات مطلع خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج