اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۲۴۶۸۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امامی کاشانی: گرفتاری‌ها نباید آدم را ناامید کند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود و مسئله حفظ امید گفت: دشمنان، تحریم‌ها، فشارها، گرفتاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که دشمن برای ما فراهم کرده، این گرفتاری ها نباید آدم را ناامید کند.

خبرآنلاین: امام جمعه موقت تهران، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود و مسئله حفظ امید گفت: دشمنان، تحریم‌ها، فشارها، گرفتاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که دشمن برای ما فراهم کرده، این گرفتاری ها نباید آدم را ناامید کند.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، در بیانات خطبه‌گونه امروز (جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰) به ایراد سخنرانی پرداخت.

امامی کاشانی: گرفتاری‌ها نباید آدم را ناامید کند.

اهم اظهارات خطیب نماز جمعه تهران به نقل از فارس را در ادامه می‌خوانید:

انتخابات را در مفهوم انتظار باید توضیح بدهم. انتظار فرج یعنی امید به آینده، انتظار فرج یعنی از ناامیدی دور شدن، انتظار فرج یعنی حرکت در راه امام عصر، حرکت برای روزگار بهتر، این معنای امید است، معنای این است که آدم به این حرکت، به این حال توجه کند. در باغستان، در گلستان، محلی که گل تربیت می کنند، اگر صبح بین الطلوعین بروید، نسیم صبح بر غنچه ها می‌وزد.

اگر خوب گوش کنید در همان گلستان می بینید که صدای تق تق خیلی ریز به گوشتان می رسد، این صدا صدای باز شدن غنچه هاست. از نسیم صبح این غنچه ها اینجور باز می شود. وقتی باز می شود، گل می شود، معطّر می‌شود فضا را زیبا می کند. امید، همین نسیم صبح است، توجه به آینده، همین نسیم صبح است و دوری از ناامیدی ها، همین نسیم صبح است.

بعد نومیدی بسی امّیدهاست از پس ظلمت بسی خورشیدهاست

*آدم امید به آینده داشته باشد، توجه به آینده داشته باشد و برای آینده کار کند. این کشور و نظام جمهوری اسلامی برخاسته از همان اخلاص ها و فداکاری‌ها و توحیدهاست. باید این را همه بروند، همه برویم. انتخابات یکی از این فصل هاست، دشمن نگاه می‌کند، اگر انتخابات خدای نکرده ضعیف بود، استقبال مردم ضعیف بود، در تمام بوق ها و کرناها علیه جمهوری اسلامی می گویند.

اما اگر قوی بود، مردم رفتند، اینجاست که منتظر واقعی اند. کسی که نرود و شرکت نکند، انتظار فرج در او نیست. هرکس هرچه هم بگوید، انتظار نیست، انتظار فرج نیست، انتظار فرج یعنی امید به آینده، اینکه رهبر معظم انقلاب دام ظله که بحمدالله خدای متعال به ما رهبری مرحمت فرمود همراه امام حرکت به همان جاده‌ای که امام می کرد و ایشان این چنین بر شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق ها تأکید کردند، دشمن را مأیوس کردن دشمن را خوشحال نکردن، این همان توجه به معنویت و توجه به آینده و به آینده اهمیت دادن است.

*انتظار فرج یعنی حرکت‌ برای آینده، انتظار فرج یعنی امید به آینده، یعنی کشور را برای آینده ساختن، برای ظهور آن حضرت آماده کردن، هرچه بیشتر نیروها در این جهت کار کنند، در جهت آن حضرت، در نگاه به آن حضرت، نگاه آن حضرت به این کشور چگونه است؟ جمهوری اسلامی که الآن اُمّ القرای اسلام است بحمدالله، جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باید همه ما پیر و جوان، امیدوار باشیم «اللّهُمَّ عَجِّل فَرَجَه» تعجیل فرج را از خدا بخواهیم و هرچه ما امیدوارتر باشیم، خودمان را بسازیم، منسجم کنیم، در تقوا در پاکدامنی، همه را سفارش و توصیه کنیم، اگر این چنین امید بود، این امید همان انتظار است، همان انتظار فرج است و انتظار فرج در درگاه پروردگار، آدم را به آن نقطه ها می رساند.

هزاران حدیث درباره فرج هست هزاران حدیث درباره اینکه این فرج خواهد آمد. آخرالزمان همین است، انبیا آمده‌اند برای این روز، انبیا آمده‌اند برای این که روزگار روزگاری بشود چون بهشت.

*هیچکدام هم نرسیدند، نه موسی بن عمران رسید، نه ابراهیم خلیل رسید، به این روز نرسیدند ولی همه امید دادند، همه پیغام دادند و گفتند چنین آینده‌ای خواهد بود، چنین روزی خواهد بود. «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَکَفیٰ بِاللَّهِ شَهیدًا» خدای متعال این روز را برای این که جهان به هدف برسد، برای این که خدای متعال هدف خلقتش تأمین شود، هدف خلقت عبارت است از توحید، هدف خلقت عبارت است از علم و توجه به خدا، این هدف آفرینش است، این هدف خلقت و هدف آفرینش را باید ما تحقق دهیم. ما منتظران باید تحقق دهیم با امید، با امید، بعد نومیدی بسی امیدهاست، ناامیدی از اوضاع، دشمنان، تحریم‌ها، فشارها، گرفتاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که دشمن برای ما فراهم کرده، این گرفتاری ها آدم را ناامید نکند. بداند که:

بعد نومیدی بسی امّیدهاست، از پس ظلمت بسی خورشیدهاست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج