۱۱۲۵۱۱۲
۵۱۶۱
۵۱۶۱
پ

جزایری: مدارک حوزه در دنیا پذیرفته شده است

معاون آموزش جامعه المصطفی گفت: همان کشورهای اروپایی و آلمان که آرزوها و آمال این افراد است، بسیاری از طلاب ما را با همین مدارک حوزوی پذیرفته است.

خبرگزاری رسا: حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری استاد حوزه علمیه نسبت به اهانت برخی از نامزدها به تحصیلات و مدارک حوزی اظهار کرد: مطلبی که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کردند در خوش‌بینانه‌ترین نگاه، حاکی از بی اطلاعی آقایان از قوانین و مقررات است که در جمهوری اسلامی اصل و مبنا قرار گرفته است.

معاون آموزش جامعه المصطفی در ادامه بیان داشت: بر اساس صریح مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تحصیلات حوزوی در نظام سطوح ۱ ۲ ۳ و ۴ تدوین شده و بسیاری از افرادی که تحصیلات دانشگاهی هم دارند معتقد هستند که این معادله بسیار سختگیرانه بوده است.

جزایری: مدارک حوزه در دنیا پذیرفته شده است

وی ضمن توجه دادان به تحصیلات حوزوی اظهار کرد: شخصی که با در مدرک دیپلم وارد حوزه می شود بعد از حداقل ۶ سال به او سطح یک داده می‌شود و بعد از حدود چهار سال سطح دو را می گیرد، این در حالی است که او اگر با دیپلم در نظام دانشگاهی ۱۰ سال درس می‌خواند می‌توانست مدارک به مراتب بالاتری را دریافت کند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری گفت: این نکته‌ای که برخی از نامزدها درباره تحصیلات حوزوی مطرح کردند خوشبینانه اش این است که این افراد اساساً فرآیند تحصیل در حوزه علمیه را آشنا نیستند و فکر می‌کنند آنچه علم است تحصیلات دانشگاهی است و معلوم نیست خود این افراد مهندسی اقتصاد را با چه مدرکی و با چه کیفیتی خوانده اند.

معاون آموزش جامعه المصطفی در ادامه بیان داشت: من خودم به عنوان شخصی که علاوه بر تحصیلات حوزوی تحصیلات آکادمیک هم دارم و به عنوان اولین فارغ التحصیل رشته قرآن و حقوق در ایران هستم از این اظهارات متأثر شدم، واقعا متأسف و متعجب هستم چگونه چنین افرادی می‌خواهند مدیریت کلان جامعه را به دست گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری گفت: افتخار حوزویان از قدیم این بوده است که برای آنها مهم همان اطلاعات علمی و کارایی علمی و عملی است، من به این نامزد محترم توصیه می‌کنم، به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم مراجه کند و متأسفم که ایشان در این موضوع اصلا مطلع نیست.

معاون آموزش جامعه المصطفی در ادامه بیان داشت: همان آلمانی که آرزوها و آمال این نامزد بود، مدارک حوزوی را کامل قبول دارد و بسیاری از طلاب ما با همین مدارک سطوح خود در کشورهای اروپایی و آلمان پذیرفته شدند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه نظام های دیگر علمی مدارک علمی ما را قبول دارند ولی برخی از خودمان در داخل، به دلیل بی اطلاعی یا احیاناً بخاطر تمایلات جناحی و تخریب جایگاه افراد آن را قبول ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری گفت: بی اطلاعی و زیر سؤال بردن این افراد خللی ایجاد نمی کند و الباطل يموت بترك ذكره، است و اساساً این افراد با این حرف‌ها، ارزش پیگیری و گفت و گو را هم ندارند.

معاون آموزش جامعه المصطفی در پایان بیان داشت: جامعه اسلامی با اندیشمندان حوزوی چون مرحوم امام خمینی، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و افراد دیگر از نزدیک آشناست و به این افراد افتخار می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج