adexo3
۱۱۲۸۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

راهکار هاشمي براي مقابله با تهديد آمريکا

هاشمي‌رفسنجاني روز گذشته به جنجال‌سازي‌هاي اخير امريکايي‌ها که جمهوري اسلامي ايران را متهم به برنامه‌ريزي براي ترور سفير عربستان و انفجار سفارتخانه‌هاي اين کشور و رژيم صهيونيستي کرده بود، واکنش نشان داد.

در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي سياست‌هاي كلي درباره روابط خارجي پيگيري شد و سه بند ديگر اين سياست‌ها به تصويب رسيد. به گزارش ايلنا، در ابتداي اين جلسه، اعضا به تحليل شانتاژ تبليغاتي اخير امريكا درخصوص جمهوري اسلامي ايران با همكاري و هماهنگي قبلي با برخي رسانه‌هاي همسوي صهيونيستي و برخي كشورهاي منطقه پرداختند و آن‌را محكوم كردند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نيز با محكوم کردن اين توطئه جديد امريكايي‌ها، تأكيد كرد: تبليغات سوء وسيع استكبار جهاني هماهنگ با اظهارات منفي مديركل آژانس هسته‌اي و گزارش گزارشگر شوراي حقوق بشر، ضرورت هوشياري مردم، ديپلماسي فعال و ارزيابي عميق اين توطئه جديد استكبار را در مراكز ذي‌صلاح و شوراي عالي امنيت كشور مضاعف مي‌سازد. در ادامه جلسه، تدوين سياست‌هاي كلي نظام، درباره روابط خارجي پيگيري و موارد زير تصويب شد.

ـ بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي ديني و فرهنگي براي توسعه و تعميق هويت اسلامي بر پايه قرآن و مكتب اهل بيت در ميان مسلمانان جهان؛

ـ ترويج فرهنگ و تمدن ايراني در جهان با رعايت ارزش‌هاي اسلامي و آموزش زبان فارسي، به‌ويژه در حوزه فرهنگي و تمدني ايران بزرگ؛

ـ تقويت هويت ايراني‌اسلامي ايرانيان خارج از كشور و ايجاد زمينه‌هاي لازم در جهت مشاركت فعال آنان در توسعه ملي و حمايت از حقوق فردي و جمعي آنان و همچنين حقوق ايرانيان در خارج از كشور با رعايت مصالح و منافع ملي.

ادامه بررسي اين سياست‌ها به جلسه آتي مجمع موكول شد.

منبع: روزنامه ابتکار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج