جاباما
۱۱۳۱۴۸۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ارتباطات هات‌اسپات در iOS ۱۵ با پروتکل امنیتی

آیفون و آیپد با انتشار iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ به استاندارد جدید WPA۳ مجهز می‌شوند که امنیت ارتباطات هات‌اسپات را ارتقا می‌دهد و از سیستم‌های محافظتی جدیدی استفاده می‌کنند که مانع از حدس زدن رمز وای‌فای کاربر خواهند شد.

دیجیاتو: آیفون و آیپد با انتشار iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ به استاندارد جدید WPA۳ مجهز می‌شوند که امنیت ارتباطات هات‌اسپات را ارتقا می‌دهد و از سیستم‌های محافظتی جدیدی استفاده می‌کنند که مانع از حدس زدن رمز وای‌فای کاربر خواهند شد.

ارتباطات هات‌اسپات در iOS ۱۵ با پروتکل امنیتی

پروتکل امنیتی WPA3 در ماه ژوئن ۲۰۱۸ از سوی Wi-Fi Alliance معرفی شد و هدف آن ساده‌سازی امنیت وای‌فای، افزایش توان سیستم‌های احراز هویت و ارائه یک سیستم رمزنگاری قوی‌تر بود. آیفون و آیپد در iOS 14 شبکه‌های خود را با پروتکل WPA2 ایمن می‌کنند، اما اپل از پاییز امسال WPA3 را برای سیستم عامل خود عرضه می‌کند تا کاربران بیشتر از قبل در امان باشند.

محصولات اپل از سال‌ها پیش می‌توانستند به شبکه‌های WPA3 وصل شوند، اما تاکنون قادر به استفاده از این پروتکل برای ساخت شبکه‌های بی‌سیم نبودند. استفاده از پروتکل WPA3 تجربه کاربری افراد در iOS 15 را تغییر نمی‌دهد چون کاربران عملا متوجه تغییری در خود سیستم عامل نمی‌شوند.

ارتباطات هات‌اسپات در iOS ۱۵ با پروتکل امنیتی

ولی این فناوری مزایای متنوعی را برای افراد به ارمغان می‌آورد که شاید در ظاهر دیده نشوند. خیلی از کاربران علی‌رغم توصیه‌های متعددی که برای استفاده از گذرواژه‌های طولانی، پیچیده و سخت شده، همچنان برای شبکه‌های خود از گذرواژه‌های ساده استفاده می‌کنند که حدس زدنشان کار دشواری نیست.

پروتکل WPA۳ به‌طور ویژه برای حل همین مشکل طراحی شده چون از سازوکارهای منعطف‌تری استفاده می‌کند که موجب افزایش تدابیر دفاعی کاربران در برابر ابزارهای حدس گذرواژه می‌شود.

اپل iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ را چند هفته پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد. این دو سیستم عامل در حال حاضر در فاز بتای توسعه‌دهندگان قرار دارند و بتای عمومی آن‌ها هنوز منتشر نشده است. اپل در اواخر تابستان با انتشار بتای عمومی به افراد بیشتری اجازه آزمایش سیستم عامل خود را می‌دهد و در نهایت در فصل پاییز، احتمالا همزمان با معرفی آیفون ۱۳، نسخه نهایی iOS ۱۵ را منتشر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج