۱۱۳۱۹۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

متخصصان تغذیه: مرغ‌ درشت نخورید

احتمال وجود مقادیر بیشتر باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ‌هایی که طولانی‌تر از این مدت پرورش یافته و درشت‌تر می‌شوند، زیاد است.

ایسنا: مرغ، یکی از محبوب‌ترین و قابل دسترس‌ترین گوشت‌های سفید است که بسیاری از افراد مصرف نوع درشت آن را به مرغ کوچک (مرغ سایز) ترجیح می‌دهند، اما کارشناسان تغذیه نظر دیگری دارند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در این خصوص، اظهار کرد: فرهنگ مصرف مردم کشور ما این گونه است که مرغ های درشت را می پسندند و این موضوع باعث می‌شود طول دوره پرورش مرغ طولانی شده و میزان آنتی بیوتیک مصرفی نیز افزایش یابد.

فتح‌اله پورعلی با بیان اینکه مرغ‌هایی با دامنه وزنی حدود ۱.۶ تا دو کیلوگرم در بهترین شرایط سلامت هستند، گفت: احتمال وجود مقادیر بیشتر باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ‌هایی که طولانی‌تر از این مدت پرورش یافته و درشت‌تر می‌شوند، زیاد است.

وی در تشریح مرغ سایز، اظهار کرد: مرغ‌های سایز مرغ‌هایی هستند که وزن کمتر از دو کیلوگرم داشته باشند؛ مصرف مرغ سایز در مقایسه با مرغ‌هایی با وزن بیشتر به چند دلیل مناسب‌تر است.

وی، داشتن چربی کمتر، کاهش سن کشتار و تردی و افزایش کیفیت گوشت ران و سینه و کاهش چربی محوطه بطنی به دنبال آن، داشتن حداقل باقی مانده آنتی بیوتیک و قدرت خرید بیشتر را از جمله دلایل توصیه به مصرف مرغ سایز، عنوان کرد.

پورعلی افزود: با توجه به اینکه آنتی بیوتیک‌ها بیشتر در بافت چربی ذخیره می‌شوند و کاهش سن کشتار موجب کاهش حجم چربی ذخیره شده در بافت‌ها می‌شود، این امر می‌تواند در ماندگاری کمتر آنتی بیوتیک‌ها موثر باشد؛ مرغ‌های کم وزن دارای چربی کمتر و در نتیجه مقدار آنتی بیوتیک کمتری خواهند بود.

وی با اشاره به کاهش ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر در مرغ‌های سایز، اظهار کرد: چربی موجود در مرغ درشت موجب افزایش دریافت چربی و در نتیجه اضافه وزن، چاقی، اختلال چربی خون و ... می شود؛ کاهش چربی درونی لاشه و قسمت‌های دور ریز مرغ، طعم لذیذ و خوشپخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای ترویج مصرف مرغ سایز برای خانواده‌ها است.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: توصیه می‌شود که هنگام خرید مرغ از مرغ‌های کوچک با وزن کمتر از دو کیلوگرم یا به اصطلاح مرغ سایز استفاده کنید.

پورعلی در ادامه با بیان اینکه گوشت مرغ دارای آهن با کیفیت بالا بوده و میزان آن در ران مرغ بیشتر از سینه مرغ است، گفت: مرغ دارای اسیدآمینه تریپتوفان بوده که مسئول افزایش سطح سروتونین در مغز (هورمون شادی‌آور) است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مرغ حاوی ویتامین B۱۲ و کولین است که در کنار هم باعث رشد مغز در کودکان شده و به بهبود عملکرد سیستم عصبی و عملکرد شناختی در سالمندان کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج