۱۱۳۳۱۹۸
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

هشدار به پزشکان:

انتشار تصویر بیماران در اینستاگرام ممنوع

به گفته مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران گذاشتن تصویر برای تبلیغ ممنوع است و ما اصلا مجوز تصویر نمی‌دهیم و اگر بخواهیم برای فضای مجازی مجوز دهیم هم بسیار محدود است.

میزان: به گفته مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران گذاشتن تصویر برای تبلیغ ممنوع است و ما اصلا مجوز تصویر نمی‌دهیم و اگر بخواهیم برای فضای مجازی مجوز دهیم هم بسیار محدود است.

رحمت الله توکل،در خصوص این موضوع که تعدادی از پزشکان عکس و فیلم‌هایی از عمل جراحی بیمار در فضای مجازی منتشر می‌کنند، توضیح داد: ما اطلاعیه‌ای رسمی صادر کردیم مبنی بر اینکه هر گونه تبلیغ در فضای مجازی و غیر مجازی نیاز به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی را دارد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی بر اساس قوانین و مقررات بالا دستی یک گروه ۹نفره دارد جهت دادن مجوز تبلیغات به افراد شرکت کننده که آن گروه ۹ نفره همه از اعضای سازمان نظام پزشکی نیستند و برخی از آن‌ها در وزارت ارشاد، شهرداری‌ها و قوه قضائیه فعالیت دارند.

مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران بیان کرد: هر کس به ما اعلام کند که پژشکی با کلمه دکتر در اینستاگرام عضویت دارد و کارهای تبلیغاتی در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پزشکی انجام می‌دهد و مجوز نداشته باشد از نظر ما متخلف است و برای او پرونده تشکیل می‌شود و معمولا بار اول تعهد می‌دهند که تبلیغات را به غیر از پاک کردن کاملا محو کنند و اگر این کار را نکنند بار اول برای آن‌ها بند ب و ج اجرا می‌شود و اگر تکرار کنند ممکن است به محرومیت منجر شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پزشکی مجوز داشته باشد و تصویر بیمار را صفحه خود منتشر کند، برای شکایت باید به شما مراجعه شود؟، اظهار کرد: بله، برای شکایت باید به ما مراجعه شود.

مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حکم این کار چیست؟، متذکر شد: به طور کلی گذاشتن تصویر ممنوع است و ما اصلا مجوز تصویر نمی‌دهیم و اگر بخواهیم برای فضای مجازی مجوز دهیم هم بسیار محدود است و پزشک فقط می‌تواند بدون گذاشتن تصویر کار خودش را معرفی کند و گذاشتن تصاویر صورت و بدن حتی با اجازه مریض به دلیل مسائل اجتماعی ممنوع است چرا که اینستاگرام فقط مختص بزرگسالان نیست و ممکن است کودکان هم وارد آن شوند و به همین دلیل از نظر اخلاقی این کار ممنوع است و اگر رعایت نشود بار اول توبیخ با درج در پرونده و بار دوم محرومیت ۳ ماهه، ۶ ماهه، یکساله و حتی در بعضی موارد ۳ ساله هم داشته ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دوماغ

      ایران فقط عمل دوماغ تبلیغ میکونه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج