۱۱۳۴۷۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمله راکتی و پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد

آژیرهای هشدار در پایگاه سوم التوحید واقع در سفارت آمریکا در بغداد به‌صدا درآمده و منابع محلی می‌گویند سامانه‌های ضد هوایی این مجموعه نیز فعال شده است.

خبرگزاری فارس: برخی منابع عراقی بامداد پنجشنبه از حمله هوایی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در خبری فوری نوشت: «آژیرهای هشدار در پایگاه سوم التوحید در سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز به صدا درآمدند».

این منبع با بیان اینکه حمله شدیدی به پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا انجام شده، گزارش داد: «سامانه سی‌آر.اِی.اِم در تلاش است حمله شدید به پایگاه سوم توحید را دفع کند. توده‌های دود از داخل سفارت آمریکا و جایی که پایگاه سوم التوحید واقع شده در حال افزایش است».

این رسانه عراقی توضیح داد: «این حمله توسط تعدادی از پهپادهای انفجاری که پایگاه سوم التوحید داخل منطقه سبز را هدف گرفتند، انجام شده است».

صابرین‌نیوز دقایقی بعد با اشاره به استفاده‌شدن از راکت در این حمله نیز گفت: «این حمله دوگانه بود، شاهدان می‌گویند راکت‌های کاتیوشا از منطقه الرصافه در نزدیکی منطقه بیمارستان الکندی نیز [به منطقه سبز] شلیک شده است».

این منبع همچنین با انتشار فیلمی از لحظه شلیک یک موشک به پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا، افزود: «نیروهای اشغالگر آمریکایی برق منطقه سبز و صالحیه را قطع کردند».

بر اساس این گزارش، ترکش‌ها و گلوله‌های سامانه ضد هوایی سفارت آمریکا در خیابان «الجام» نزدیک قبرستان الغزالی در محله ۱۲۱، کوچه ۱۸ سقوط کرده و به یک خودروی شهروند عراقی آسیب رساندند.

صابرین‌نیوز سپس با انتشار فیلم دیگری گفت یک خودروی شاسی‌بلند متعلق به یک شرکت امنیتی به سمت ورودی منطقه سبز و سفارتخانه آمریکا حرکت کرده که دلیل آن هنوز مشخص نیست.

این منبع در ادامه اضافه کرد: «کارشناسان مواد منفجره وارد مجموعه سفارت آمریکا [در بغداد] شدند».

در ادامه این گزارش اعلام شد: «یکی از هواپیماهای جوخه پهپادی به هدف نرسید و در حوالی دادگاه فدرال سقوط کرد. اما یک منبع امنیتی تأیید می‌کند که حیاط استراحتگاه سفارت آمریکا توسط موشک مستقیما مورد اصابت قرار گرفته است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج