۱۱۳۵۹۵۹
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

پول خانه و جت شخصی محمود عباس از کجا آمد؟

با گسترش فساد در تشکیلات خودگردان فلسطین، قتل «نزار بنات» فعال فلسطینی و بازداشت معترضان، به نظر می رسد محمود عباس در روزهای آخر حکومتش باشد.

جماران: با گسترش فساد در تشکیلات خودگردان فلسطین، قتل «نزار بنات» فعال فلسطینی و بازداشت معترضان، به نظر می رسد محمود عباس در روزهای آخر حکومتش باشد.

به نقل از ایندیپندنت، تشکیلات خودگردان فلسطین همواره فریاد کمبود بودجه سر می‌ دهد اما محمود عباس رئیس‌ این تشکیلات، یک خانه جدید به ارزش ۳۲ میلیون دلار و یک هواپیمای جت به ارزش ۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این پول‌ ها از کجا پیدا شدند؟ عباس ۸۵ ساله هنوز نتوانسته است در این مورد پاسخ دهد.

پول خانه و جت شخصی محمود عباس از کجا آمد؟

«محمد عارف» یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین، ماجرای فساد گسترده این سازمان را چنین روایت می‌ کند: «رهبران فلسطین آزادی و صلح نمی‌ خواهند؛ رهبری فلسطین از جنگ و ویرانی‌ ای که مردم از آن در رنج‌ هستند، سود می‌ برد. پول‌ های ارسالی -از اعراب و کشورهای غربی- به تشکیلات خودگردان فلسطین، قدرت دیکتاتوری رهبری را افزایش می‌ دهد که فقط می‌ داند چگونه به نام مردم گرسنه خود پول جمع کند.»

گروه‌ ها و کشورهایی که خواهان کمک به مردم فلسطین‌ اند باید بدانند که نهادهای فعلی، به ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین، به دلیل فسادهای گسترده در آستانه سقوط و نابودی قرار دارند. آنها چیزی جز منافع شخصی خود را نمی‌ بینند. هیچ راه‌ حلی بدون حذف تشکیلات خودگردان فلسطین از کانال کمک، امکان‌ پذیر نیست.

با وجود فقر اخلاقی تشکیلات خودگردان فلسطین، این هفته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تعهد خود را مبنی بر اینکه «واشنگتن به همراه سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اطمینان از توسعه و بازسازی غزه با هزینه درست و شفاف پول‌ های دریافتی، تلاش خواهند کرد» تکرار کرد.

دولت‌ های خارجی که به دنبال کمک واقعی به فلسطینی‌ ها هستند، باید اطمینان حاصل کنند که پول آنها در جای درست و معقول هزینه می‌ شود. با توجه به وضعیت فعلی، ایجاد شبکه‌ ای که روند مصرف و هزینه پول‌ های کمکی در جاهای درست و مناسب در آن ثبت شود، ضروری است.

تشکیل یک انجمن جدید متمرکز بر رفاه و آسایش جامعه فلسطین بسیار مهم است تا کشورهای خارجی بتوانند کمک‌ های مالی خود را به آدرس آن ارسال کنند. هرچند تشکیل چنین سازمانی دشوار به نظر می‌ رسد؛ به ویژه استخدام افرادی که در آن کار کنند، همیشه چالش اساسی باقی خواهد ماند. ایجاد چنین سازمانی در غزه دشوارتر خواهد بود اما در صورت موفقیت، بیشترین سود را مردم غزه خواهد برد زیرا به این ترتیب، این وجوه می‌ تواند به منظور رفاه و آسایش مدنی هزینه شود و از اعتماد و پادرمیانی یک کانال سوم بی‌ نیاز شود.

ایجاد چنین ساختاری، کانال جدیدی به منظور کمک به فلسطینی‌ ها فراهم می‌ کند تا از نقض قانون خود (قانون تیلور فورس) بپرهیزد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در حال حاضر حدود 7 درصد از بودجه خود را برای رفاه و بهبود حال کشته‌ شدگان یا مجروحان هزینه می‌ کند. با شکل‌ گیری انجمن جدید، بودجه‌ رفاه فلسطینی‌ ها به دست تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌ افتد. به جز این، دیگر هیچ فرمولی نمی‌ تواند کمک مالی را به افراد مناسب و مستحق برساند.

محمود عباس از سال 2004 بدین سو رئیس سازمان آزادی‌ بخش فلسطین و از سال 2005 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است. او در این مدت هیچ کار قابل ملاحظه و ارزنده‌ ای انجام نداده است.

در عین حال در نظرسنجی‌ های اخیر روشن شد که عباس کمترین محبوبیت را دارد. در زمانی که نزدیکان عباس برای جنگ بر سر میراث وی آماده می‌ شوند و حماس مشغول بررسی شرایط است عباس به روزهای آخر حکمرانی‌ اش رسیده است. حماس همراه و دوستی بیشتری در میان محافل فلسطینی دارد.

کسانی که نفوذ، توانایی و انرژی خود را برای تحکیم صلح در خاورمیانه خرج می‌ کنند، باید شعارهای جدیدی سر دهند و تشکیلات تا گلو غرق در فساد فلسطین را عوض کنند زیرا تشکیلات یاد شده اینک کشتن مخالفان نترس خود آغاز کرده است تا آنها را از سر راه بردارد.

ناامیدی زیادی در میان فلسطینی‌ ها نسبت به عملکرد محمود عباس که روزهای آخر حکومتش را سپری می‌ کند، به وجود آمده است و نزدیکان وی برای جنگ جانشینی‌ وی که در سکوت و پشت پرده انجام می‌ شود، آماده می‌ شوند.

بعد از سال‌ ها شاید این اولین باری است که عباس قدرت را از دست می‌ دهد. دوره او به پایان رسیده است. وزرای دولتی از ترس نمی‌ توانند حرفی بزنند و مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان برای جنگ جانشینی او آماده می‌ شوند اما این جنگ در پشت پرده انجام می‌ شود و حماس آن را پیگیری می‌ کند. روزی که شکاف‌ های واقعی در داخل فتح و تشکیلات خودگردان ایجاد شود حماس می‌ تواند کادر خود را به خیابان‌ ها بیاورد.

در این میان تاثیر مرگ فعال سیاسی فلسطینی را نیز نباید دست کم گرفت. «عاموس هرئیل» کارشناس نظامی از سرزمین های اشغالی می گوید: «نزار بنات» فعال سیاسی فلسطینی 24 ژوئن بعد از تشدید انتقاداتش علیه محمود عباس به دست دستگاه‌ امنیتی تشکیلات در کرانه باختری ترور شد و تظاهرات در اعتراض به ترور وی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: این رهبر پیر فلسطینی، دستگاه‌ های امنیتی‌ را برای سرکوب وحشیانه تظاهرات فرستاد و در رام‌ الله برخورد وحشیانه دلیل دیگری بر قدرتی است که به دلیل رکود و فساد درحال از بین رفتن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج