۱۱۳۶۵۶۱
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

یک ادعای عجیب درباره قهرمانِ فرهادی

بنا بر اخبار رسیده خط اصلی قصه‌ی "قهرمان"ِ اصغر فرهادی، بسیار شبیهِ مستند یک دختر جوان شیرازی است که هنرجوی فیلمساز هم بوده است.

کافه سینما: بنا بر اخبار رسیده خط اصلی قصه‌ی "قهرمان"ِ اصغر فرهادی، بسیار شبیهِ مستند یک دختر جوان شیرازی است که هنرجوی فیلمساز هم بوده است.

این ابهام تازه‌ای است که اصغر فرهادی که نام‌اش به‌عنوان نویسنده و کارگردانِ فیلم قهرمان آمده، در کنار مواضع سیاسی دوپهلوی معمول‌اش، باید نسبت به‌آن پاسخ گو باشد.

بر اساس گزارش که به‌دستِ کافه سینما رسیده، در هیاهوی حضور اصغر فرهادی و گروه سازنده‌ی فیلمِ "قهرمان" روی فرش قرمز جشنواره کن، در فضای مجازی ایرانی‌ها یک اتفاق خودنمایی می‌کرد.

هنرجویان فیلمسازی «خانه بین‌الملل بامداد» متعلق به اصغر فرهادی و همسرش پریسا بخت‌آور در حالی که فرهادی در جنوب فرانسه مشغول فرش قرمز و مصاحبه‌های مطبوعاتی بود، از فرد دیگری به عنوان «قهرمان» یاد کردند و او را عامل این موفقیت‌ها دانستند.

یک ادعای عجیب درباره قهرمانِ فرهادی

پست بالا سال ۹۷ منتشر شده است.

آزاده مسیح‌زاده فیلمساز سینمای کوتاه و یکی از هنرجویان سابق فرهادی و بخت‌آور است که رفقایش که گویا از چیزی خبر دارند که بقیه بی‌خبرند، بارها توسط آن‌ها مورد تمجید قرار گرفت و از وی تشکر شد.

بنا بر اخباری که به‌دست کافه سینما رسیده؛ ماجرا از این قرار بوده که مسیح‌زاده، که هنرجوی فرهادی در موسسه‌ی کارنامه هم بوده؛ چندین سال پیش مستندی در شیراز ساخته با عنوان "دوسر برد، دوسر باخت" که داستان زندگی شخصیت اصلی قصه‌ی فیلم فرهادی است. او که با این فیلم تقدیرنامه «هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز» را هم دریافت کرده، درخلاصه داستان فیلمش که در تاریخ 4اردیبهشت97 در اینستاگرامش منتشر شده نوشته که «زندانی بندباز شیرازی که در زندان به رنگ‌آمیزی دیوارهای زندان مشغول است، روزی برای خرید رنگ از زندان خارج می‌شود و کیف حاوی پول پیدا می‌کند. به گفته خودش می‌توانسته این پول را برای خودش بردارد، اما مبلغ پول به اندازه‌ای نبوده که بتواند بدهی خود را داده و از زندان خلاص شود. پس به دنبال صاحب پول می‌گردد و پس از پس دادن پول به صاحبش، این ماجرا رسانه‌ای می‌شود و خیرین شیراز بدهی این فرد را پرداخت می‌کند و او با این حرکت قهرمانانه از زندان آزاد می‌شود.»

این ماجرا و فیلمی که ساخته شده مربوط به سال96 است، و حالا شده ایده اصلی فیلم سینمایی "قهرمان". اما فرهادی هیچ‌کجا اسمی از او نیاورد و حالا هم‌کلاسی‌های مسیح‌زاده در مکتب فرهادی معتقدند او حق بزرگی به گردن فیلم "قهرمان" دارد که نادیده گرفته شده، و کارگردان هم هیچ اشاره‌ای به‌آن نکرده است.
با توجه به‌رخدادهای ذکر شده، مهم‌ترین احتمالی که برای این کتمان و پرده‌پوشی باقی می‌ماند؛ این است که ایده‌ی اصلی مستند مذکور، متعلق به‌خود فرهادی بوده باشد! که در این صورت باز این پرسش پیش می‌آید که حسب ادعای احتمالی، این همکاری عجیب چطور شکل گرفته و چرا تا به‌حال هیچ اشاره‌ای به‌آن نشده است! آن وقت تازه باید پای صحبت‌های خانم مسیح‌زاده نشست.

باید دید رسانه‌های اغلب دولتی و حاکمیتی هوادارِ اصغر فرهادی در داخل و خارج کشور، چه توضیحی درباره‌ی این اتفاق دارند؟! بعضی واکنش‌های دوستان آزاده را می‌بینید:

یک ادعای عجیب درباره قهرمانِ فرهادی

یک ادعای عجیب درباره قهرمانِ فرهادی

یک ادعای عجیب درباره قهرمانِ فرهادی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج