جاباما
۱۱۳۷۳۶۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مشروح گزارش تصمیم ترامپ درباره ایران

رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در کتابی که بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده، فاش کرده است که تلاش کرده تا جلوی صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران و انجام کودتا از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بگیرد.

ایرنا: رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در کتابی که بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده، فاش کرده است که تلاش کرده تا جلوی صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران و انجام کودتا از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بگیرد.

افشای بخش‌هایی از کتابی به نام «خودم به تنهایی درستش می‌کنم» حقایق جدیدی از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا آشکار کرده است. بخش هایی از این کتاب که به زودی منتشر می‌شود، به دست رسانه‌های آمریکایی رسیده است. گزارش‌هایی که رسانه‌های آمریکایی در مورد محتوای این کتاب منتشر کرده اند، برگ جدیدی از شخصیت قدرت طلب، فاقد تعادل روانی و ضداجتماع و قانون ترامپ را به نمایش می‌گذارد. این کتاب بر اساس مصاحبه دو نویسنده روزنامه واشینگتن‌پست با ژنرال میلی و شمار دیگری از نظامیان ارشد آمریکایی، نوشته شده است.

مشروح گزارش تصمیم ترامپ درباره ایران

ژنرال‌های ارشد آمریکایی فاش کرده‌اند که ترامپ با همکاری متحدانش پس از شکست در انتخابات به دنبال راهی بودند که او در قدرت باقی بماند و با این هدف پیشنهاداتی مانند کودتا و یا حمله نظامی به ایران مطرح شده است. مایک میلی ژنرال ارشد ستاد مشترک آمریکا و دیگر ژنرال‌های ارشد آمریکایی نگران بودند که ترامپ یا متحدانش در تلاش برای حفظ او در قدرت کودتا به راه بیندازند. جنگ با ایران به‌عنوان ترفندی برای باقی‌ماندن در قدرت نیز جزو گزینه‌های ترامپ بوده است.

مارک میلی، رییس ستاد نیروهای مسلح آمریکا گفته که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن پیروزی جو بایدن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت اسرائیل، به دونالد ترامپ فشار می‌آورد تا ارتش آمریکا به ایران حمله کند و مارک میلی برای جلوگیری از عملی شدن این حمله به سختی تلاش کرد. میلی به ترامپ هشدار داد که اگر حمله به ایران را آغاز کند، آمریکا درگیر یک جنگ لعنتی خواهد شد. اما مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، و سایر مشاوران خارجی او از جمله مشوقان ایده بنیامین نتانیاهو برای حمله به ایران بوده‌اند.

در ماه‌های بعد از انتخابات آمریکا، به نظر می‌رسید که دونالد ترامپ حاضر به انجام هر کاری برای بقا در قدرت است و موضوع ایران بارها در نشست‌های کاخ سفید عنوان شد. میلی نگران دو سناریوی احتمالی بود. نخست آنکه او نگران بود که ترامپ یا به دنبال «استفاده از ارتش در خیابان‌های آمریکا برای جلوگیری از انتقال مشروع و مسالمت‌آمیز قدرت» باشد و یا اینکه رئیس‌جمهوری زنجیره‌ای از حوادث را به راه بیندازد که منجر به یک بحران کامل شود.

اما دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به گزارش‌ها واکنش نشان داده و مطالب مطرح شده در خصوص تلاش او برای اقدام به کودتا پس از شکست در انتخابات را قاطعانه رد کرده است. ترامپ در این بیانیه نوشت که هرگز تهدید نکردم و هرگز در مورد کودتا با کسی در دولتم حرف نزدم؛ اگر قرار بود این کار را بکنم، آخرین فردی که می‌خواستم با او حرف بزنم، ژنرال مارک میلی بود. اما او در مورد تحریکات بنیامین نتانیاهو برای کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران، واکنش نشان نداده است.

اما تایمز اسرائیل در این مورد نوشت که رژیم صهیونیستی در دوران رهبری بنیامین نتانیاهو پیاپی هشدار می‌داد که ممکن است به طور مستقل به ایران حمله کند تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

جان بولتن مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا هم در واکنش به "برنامه‌های کودتای" دونالد ترامپ گفته است ترامپ اصلا دوراندیشی و توانایی اجرای یک کودتا را ندارد.

به گفته این مقام آمریکایی ایده "کودتای ترامپ" به او اعتبار زیادی می‌بخشد، اما یک کودتا مستلزم پیش اندیشی، برنامه ریزی، استراتژی و جلب حمایت است. من فکر نمی‌کنم که او توانایی چنین کاری را داشته باشد. آنچه او قادر به انجامش بود این بود که هر روز کاری انجام دهد که از قبل عصبی‌کننده‌تر باشد. این صحبت‌ها "بچه‌گانه" است

بعد از شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و زمانی که جو بایدن گفت که موضوع احیای برجام را بررسی می‌کند، آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، در یک سخنرانی، گفت: ساده و روشن داریم یک وضع حتمی را بیان می‌کنم؛ اسرائیل آماده حمله است و طرح‌های خود را به روز می‌کند.

در این گزارش اشاره شده که پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، نانسی پلوسی به میلی گفته بود که نگران است ترامپ دیوانه و خطرناک کاری انجام دهد. همچنین، پلوسی درباره احتمال استفاده ترامپ از سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرده بود و میلی به او پاسخ داده بود: به ما اعتماد کنید. شلیک تصادفی سلاح هسته‌ای رخ نخواهد داد. این موضوع رویه خاص خود را دارد. ما تنها از دستورات قانونی و اخلاقی پیروی خواهیم کرد.

ترامپ بعد از شکست از جوبایدن مکررا ادعا می‌کرد در انتخابات تقلب شده است، اندکی پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ با تحریک هواداران خود تلاش کرد در روند انتقال قدرت به جوبایدن اخلال ایجاد کند. همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند. در جریان درگیری‌ها ۴ نفر کشته شدند.

پیش از این درگیری‌ها، هواداران دونالد ترامپ در خیابان پنسیلوانیا در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و ترامپ برای آن‌ها سخنرانی کرد. او در این تجمع اعلام کرد که هرگز شکست را نخواهد پذیرفت و از جمعیت خواست تا به سمت کاپیتول هیل، محل کنگره، راهپیمایی کنند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با فرار مالیاتی، تاکتیک ارعاب رای دهندگان و فریب افکار عمومی در داخل و خروج از چند پیمان بین المللی به عنوان رئیس جمهوری قانون شکن که قانون شکنان را دوست دارد شهرت یافته است.

از سوی دیگر به گفته بسیاری از روانشناسان ترامپ دچار اختلالات روانی است. برخی روانشناسان کاراکتر کلی ترامپ «خودشیفته اقتدارگرا» می دانند. افراد خودشیفته در پی قدرت هستند و از دیگران برای بالا رفتن از نردبان قدرت استفاده می‌کنند، ترکیب خودشیفتگی با اقتدارگرایی سبک‌شناختی و رفتاری ترامپ را مشخص می‌کند. او همیشه مایل بود خواسته‌ها و ترجیحات خود را در یک رابطه نابرابر و برد باخت که بی‌شک توام با زور و فشار حداکثری است به دست آورد. او حتی پیش از ریاست جمهوری و در تجارت نیز چنین عمل می‌کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج