اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۳۹۷۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

داوطلبان کنکور، هر سال کم تر از پارسال!

تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تعداد ۵۲ هزار و ۲۴۹ نفر کمتر شده است. این تعداد نسبت به سال ۹۱ تعداد ۳۴ هزار و ۹۵۲ نفر، نسبت به سال ۹۰ تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۸ نفر و نسبت به سال ۸۹ تعداد ۲۵۵ هزر و ۴۹۱ نفر کمتر است.

خبرآنلاین: محمد حسین نجاتی: تعداد داوطلبان کنکور هر سال رو به کاهش است. بررسی تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ نشان می دهد، تعداد شرکت کنندکان در مقایسه با سال ۱۳۸۹ ۲۵۵ هزار و ۴۹۱ نفر کاهش یافته است.

آزمون سراسری سال ۹۳ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه ۵، جمعه ۶ و شنبه ۷ تیرماه در ۳۶۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۱۵ کشور خارجی برگزار می شود. آزمون علوم ریاضی در صبح پنجشنبه و هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۵ تیرماه، آزمون علوم تجربی در صبح جمعه و زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۶ تیرماه و آزمون علوم انسانی در صبح شنبه ۷ تیرماه برگزار می شود.

براساس جدید ترین آمار های سازمان سنجش آموزش کشور، امسال ۵۹.۰۴ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰.۹۶ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند؛

داوطلبان کنکور، هر سال کم تر از پارسال!

در همین رابطه، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، می گوید: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در دو مرحله انجام شد.

به گفته او با توجه به آمار مرحله اول و دوم ثبت نام در نهایت یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۲۲ نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۳ شده اند که از این تعداد ۶۰۸ هزار و ۸۵۲ نفر زن و ۴۲۲ هزار و ۴۷۰ مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۰۴ درصد زن و ۴۰.۹۶ درصد مرد هستند.

سهم بالای داوطلبان علوم تجربی

آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سراسری نشان می دهد که به به تفکیک گروه های آزمایشی شامل ۲۲۲ هزار و ۵۰۷ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۵۲۲ هزار و ۸۳۳ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۶۳ هزار و ۷۲ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۳ هزار و ۷۲۷ نفر در گروه هنر و ۹ هزار و ۱۸۳ نفر در گروه زبان های خارجی هستند که در این میان داوطلبان در علوم تجربی همچون سال های قبل سهم بالاتری دارند؛

داوطلبان کنکور، هر سال کم تر از پارسال!

همچنین نکته حایز اهمیت دیگر کاهش میزان داوطلبان کنکور طی چهار سال اخیر است، به طوریکه تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تعداد ۵۲ هزار و ۲۴۹ نفر کمتر شده است. این تعداد نسبت به سال ۹۱ تعداد ۳۴ هزار و ۹۵۲ نفر، نسبت به سال ۹۰ تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۸ نفر و نسبت به سال ۸۹ تعداد ۲۵۵ هزر و ۴۹۱ نفر کمتر است؛

داوطلبان کنکور، هر سال کم تر از پارسال!

توزیع کارت های کنکور از اول تیر ماه

توکلی در باره زمان توزیع کارت های ورود به جلسه کنکور سراسری می گوید: کارت آزمون سراسری سال ۹۳ از یکشنبه اول تیرماه ۹۳ به صورت اینترنتی توزیع می شود.وی گفت: آزمون هر یک از گروه های آزمایشی به طور جداگانه و در یک نیمروز برگزار می شود و هر داوطلب ضرورت دارد پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط به خود را دریافت کند. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند به ترتیب باید دو یا سه کارت آزمون دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      پسرا رفتن سربازی تا برگردن دخترا در تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل میدن و پسر بدبخت تازه باید بره کنکور بده تا پسره کنکور میده دختر رفته سر کار و با درآمدش خونه مجردی میگیره و تا آخر عمر به دلیل عدم وجود کیس مناسب برای ازدواج با خانم دکتر مجرد زندگی میکنه .به همین راحتی .
      جالب اینجاست که تو بعضی از رشته ها مثل عمران راه یا متالوژی مواد که اصلا شرایط جسمی یک خانم این اجازه رو نمیده که بتونه برای جامعه مفید باشه هم ما داریم دانشجوی دختر میگیریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج