۱۱۴۲۵۳۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عکس روز ناسا از تغذیه فضانوردان

سازمان هوانوردی ایالات متحده، تصویر امروز این آژانس از فعالیت‌های فضایی را به تغذیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اختصاص داده است.

خبرگزاری فارس: به نقل از ناسا، سازمان هوانوردی ایالات متحده، ناسا تصویر امروز این آژانس از فعالیت‌های فضایی را به تغذیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اختصاص داده است.

به گفته فضانوردان حاضر در این ایستگاه، موفقیت هر مأموریت متکی به غذای فراوان، مغذی و لذت بخش است. تحقیقات فزاینده‌ای به دنبال افزایش راه‌های بهبود غذا با افزایش طول ماموریت‌های ایستگاه فضایی است. اعضای خدمه ایستگاه به کار بر روی دو تحقیق فعلی مرتبط با غذا ادامه می‌دهند و آن هم پرورش گیاه و سبزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

عکس روز ناسا از تغذیه فضانوردان

با تلاش‌های فضانوردان مأموریت و به‌ویژه باغبانی «مایکل هاپکینز» در فضا، خدمه‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی در اریبهشت ماه موفق به پرورش گیاهان در حجم زیاد شدند و حتی به‌عنوان مواد تازه از آنها همراه غذا استفاده کردند.

«مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins) فضانورد ناسا در مأموریت «اعزام ۶۴» (Expedition ۶۴) و فرمانده مأموریت کرو-۱ ناسا و اسپیس‌ایکس در طول مدت اقامت خود در ایستگاه فضایی ۴ آزمایش «سامانه‌ی تولید سبزیجات» یا «وجی» (Veggie) را پیش برد که برداشت از دو آزمایش آخر به‌تازگی و پس از ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) انجام شد.

تصویر زیر در حین برداشت گیاه از تأسیسات«سامانه‌ تولید سبزیجات»برای آزمایش یک گیاه جدید که «Veg-04A» نام دارد و بخشی از یک سری آزمایشات غذای تازه است، گرفته شده؛ این تحقیقات از بررسی‌های روانشناختی و ارزیابی خدمه در مورد طعم و جذابیت گیاهان رشد یافته در ایستگاه فضایی استفاده می‌کند. «Veg-04A» رژیم فضانوردان را با سبزی سالاد تکمیل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج