جاباما
۱۱۴۳۶۴۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

قمی: عزاداری، شادابی جامعه را بیشتر می‌کند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آثار و برکات عزاداری سیدالشهدا(ع) تنها در کاهش آمار جرم و جنایت نیست، آنان که مساله را عمیق‌تر بررسی کرده‌اند می‌گویند که در سنجه‌های مردم‌شناسانه در افکارسنجی و پیمایش‌های صورت گرفته، شادابی، طراوت و روحیه جامعه نیز متاثر از آن رشد و ارتقا یافته است.

ایرنا: حجت الاسلام محمد قمی شامگاه دوشنبه در آیین "اذن عزا"، ویژه آغاز عزاداری ماه محرم در حرم مطهر رضوی افزود: ما به عنوان مردم و ملت امام حسین(ع) اجازه نمی‌دهیم که تعظیم شعائر حسینی افول کند.

وی ادامه داد: اصل نگاه ما هم به آسمان است، برای اینکه به ادعیه امام زمان(عج) این بلیه از جامعه رخت بربندد. همه مسوولیت پذیر و مراقب و آداب‌دان هستیم. هیاتی‌ها و روضه خوانان آداب‌دان هستند و ضوابط و قواعد را مراعات می‌کنند و از قدیم این گونه بوده است و این حرف جدیدی نیست.

قمی: عزاداری، شادابی جامعه را بیشتر می‌کند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزاداری اما حسین (ع) هویت و شناسنامه ما است و دلدادگی به سیدالشهدا در خون این ملت ریشه دارد. شهید سلیمانی گفتند که "ما ملت امام حسینیم"، حماسه و عدالت طلبی در ذات این ملت است. از سیدالشهدا فراگرفتیم که زیر بار حرف زور نرویم. این ریشه در تعلق خاطر با معرفت ما به حقیقت وجودی سیدالشهدا دارد.

حجت الاسلام قمی گفت: پرچم مشکی زدن و مشکی پوشیدن و به یاد سیدالشهدای عالم، فضاسازی و ذکری به میان آوردن مهم است و همه دستگاههای حاکمیتی موظفند، ولی این مردم هستند که منتظرند ماه محرم برسد و دلدادگی خود را به ظهور و بروز برسانند. اینها هستند که اقامه عزا و تعظیم شعائر می‌کنند.

در مراسم اذن عزا که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگان هیاتهای مذهبی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، پرچم متبرک حرم رضوی به نمایندگان هشت هیات عزاداری داخلی و خارجی به نمایندگی از هیاتهای عزاداری کشور تقدیم شد و با برافراشتن پرچم سیاه بر گنبد حرم رضوی، ضریح مطهر امام هشتم(ع) سیاهپوش شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج