۱۱۴۴۸۴۱
۵۸۵۳
۵۸۵۳
پ

تفاوت «دعوت» و «احضار» سفیر به وزارت خارجه

انتشار تصویری توسط سفارت فدراسیون روسیه در تهران از سفرای روسیه و انگلیس که یادآور دوران جنگ جهانی دوم و کنفرانس تهران بود، باعث اعتراض وزیر خارجه ایران شد.

خبرگزاری فارس: انتشار تصویری توسط سفارت فدراسیون روسیه در تهران از سفرای روسیه و انگلیس که یادآور دوران جنگ جهانی دوم و کنفرانس تهران بود، باعث اعتراض وزیر خارجه ایران شد.

تفاوت «دعوت» و «احضار» سفیر به وزارت خارجه

در نهایت انتشار این عکس وزارت خارجه ایران سفیر روسیه و انگلیس را برای ادای توضیحات دعوت و هر دو سفیر از سوء‌تفاهم به وجود آمده ابراز تأسف کردند.

یکی از سفرای سابق احضار را به معنای فراخوانی سفیر از سوی دولت پذیرنده به منظور طرح موضوعی که موجب ناخشنودی آن دولت شده، عنوان کرد و دعوت را فراخوانی معمولی برای تبادل نظر متقابل برشمرد.

یکی از معاونان پیشین وزارت خارجه نیز در این باره با بیان اینکه‌ دعوت و احضار در عرف دیپلماتیک متفاوت هستند، گفت: اگر واژه احضار به کار برود یعنی جلسه دوستانه نخواهد بود و لحن و طرز نشستن و نوع پروتکل‌ها متفاوت است، ولی در دعوت، روش برگزاری جلسه، دوستانه است. هر چند ماهیت مباحثی که در جلسه دعوت عنوان می‌شود ممکن است همان باشد که در احضار به کار می‌رود.

البته این نکته را باید مدنظر قرار داد که بسته به نوع اقدامی که از ناحیه سفیر و رئیس نمایندگی خارجی در کشور پذیرنده صورت می‌گیرد و یا اقدامات و اظهارات دولت متبوعش علیه دولت پذیرنده و همچنین سطح مناسبات دو کشور، نحوه فراخواندن سفیر به وزارت خارجه هر کشوری، متفاوت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج