جاباما
۱۱۴۴۸۶۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اولین ویدئو از ربات چهارپای CyberDog شیائومی

شیائومی به تازگی از ربات چهارپای CyberDog که عملکردی مشابه به ربات اسپات محصول شرکت بوستون داینامیکس دارد رونمایی کرد. اکنون اولین ویدیو رسمی از ربات شیائومی منتشر شده که آن را به نمایش می‌گذارد.

دیجیاتو: شیائومی به تازگی از ربات چهارپای CyberDog که عملکردی مشابه به ربات اسپات محصول شرکت بوستون داینامیکس دارد رونمایی کرد. اکنون اولین ویدیو رسمی از ربات شیائومی منتشر شده که آن را به نمایش می‌گذارد.

اولین ویدئو از ربات چهارپای CyberDog شیائومی

ویدیو جدیدی که توسط شیائومی منتشر شده است نگاهی به نحوه عملکرد این ربات ارائه می‌کند. در این ویدیو، ربات چهارپا در حال مونتاژ دیده می‌شود و پس از ایستادن، راه رفتن خود را آغاز می‌کند. شیائومی در این ویدیو حتی بر دوام و استقامت آن نیز اشاره می‌کند و چابکی و تحرک ربات خود را در زیر باران شدید مورد بررسی قرار می‌دهد. عملکرد کلی ربات در این ویدیو بسیار چشم‌گیر است و به نظر می‌رسد او حتی می‌تواند در شرایط ضروری بصورت وارونه پشتک بزند.

ربات «سایبرداگ» شیائومی از پردازنده Jetson Xavier NX انویدیا استفاده می‌کند که به عنوان کوچک‌ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیا شناخته می‌شود. همچنین پردازنده این ربات با حافظه SSD تقریبا صنعتی ۱۲۸ گیگابایتی همراه شده است. این ربات برای درک محیط پیرامون خود از تعدادی حسگر شامل حسگرهای لمسی، اولتراسونیک و GPS استفاده می‌کند و با دوربین‌ها و میکروفون‌های خود می‌تواند با جهان اطراف ارتباط برقرار کند. همچنین ربات سایبرداگ را می‌توان از طریق گوشی نیز کنترل کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده، سایبرداگ شیائومی تقریبا ۱۵۴۰ دلار قیمت دارد و به عنوان بخشی از محصولات هوشمند این شرکت می‌تواند با استفاده از سیستم XiaoAI خود برای کنترل سایر لوازم خانگی هوشمند مانند تلویزیون، کولر گازی و تصفیه کننده هوا از آن استفاده کرد. در کل ربات شرکت شیائومی محصول بسیار چشمگیری است.

فعلا مشخص نیست که شیائومی چه آینده‌ای را برای سایبرداگ تصور کرده است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود روی متن باز بودن سایبرداگ تمرکز داشته و می‌گوید این ربات با ماهیتی شبیه حیوانات خانگی قادر است به فرمان‌های صوتی جواب دهد و صاحبش را دنبال کند. غول فناوری چینی در حال حاضر فقط ۱۰۰۰ عدد از ربات‌های سایبرداگ را در اختیار طرفداران شیائومی، مهندسان و عاشقان دنیای ربات‌ها قرار می‌دهد تا قابلیت‌های گوناگون سایبرداگ را بررسی و آزمایش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج