۱۱۴۵۰۰۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بخشنامه دادستان کل برای برخورد معامله ربوی

دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتارهای ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

ایسنا: دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتارهای ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

بخشنامه دادستان کل برای برخورد معامله ربوی

به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتارهای ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها

با سلام و تحیت

حرمت ربا در شرع مقدس اسلام بعد از شرک به خداوند متعال بزرگ‌ترین معصیت و در حد جنگ با ذات مقدس احدیت شمرده شده است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوچکترین مصداق آن نیز غیرقابل قبول و مستوجب تعقیب و برخورد با آن می‌باشد؛ لذا اعمال نظارت‌های دقیق و مستمر قانونی مراجع قضایی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

اقدامات اعمالی بازدارنده و تنبیهی قبلی و تذکر از سوی آن مرجع و نظارت‌های لازم بر عملیات پولی اشخاص حقوقی از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، شرکت‌های واسپاری، صرافی‌ها و تعقیب و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و برخورد با هرگونه معامله و رفتارهای ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری نمایید و عندالزوم مراتب را جهت رصد نهایی گزارش فرمایید.

موفق باشید
محمدجعفر منتظری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج