۱۱۴۶۰۳۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پاسخ خطیب‌زاده به ادعای آژانس انرژی اتمی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که برنامه‌ هسته‌ای ایران، هیچ هدف نظامی ندارد و اقدامات تهران در این زمینه، با نظارت آژانس بین‌المللی اتمی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، مسالمت‌آمیز است.

خطیب زاده به شبکه خبری الجزیره گفت که برنامه‌ هسته‌ای ایران، هیچ هدف نظامی ندارد و اقدامات تهران در این زمینه، با نظارت آژانس بین‌المللی اتمی صورت می‌گیرد.

پاسخ خطیب‌زاده به ادعای آژانس انرژی اتمی

وی تأکید کرد که «حق کاهش تعهدات هسته‌ای در توافق هسته‌ای، منظور شده است و اگر واشنگتن به تعهدات خود عمل و تحریمها را لغو کند، کاهش اقدامات خود را کنار خواهیم گذاشت».

خطیب زاده پیش از این گفته بود که به شرط التزام واشنگتن و کشورهای اروپایی به مفاد توافق هسته‌ای ایران نیز اقدامات جبرانی خود را به عقب برخواهد گرداند و نیازی به مذاکره جهت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نیست.

او تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک بهترین راه برای حل مسأله هسته‌ای است و ایران به نحو مناسب به هر ابتکار عملی پاسخ خواهد داد و این آمریکا است که ابتدا باید به توافق هسته‌ای بازگردد و پس از آن می‌توان پشت میز مذاکره نشست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده آمریکا رخ نداده است، گفت که این آمریکا بود که بدون مذاکره با هیچ کشوری و به طور یکجانبه توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شد.

او سپس به جنگ یمن اشاره کرد و گفت که ایران امیدوار است دولت سعودی محاصره یمن و جنگ علیه این کشور را پایان دهد و همه کشورها از جمله عربستان سعودی باید برای پایان درد و رنج‌های مردم یمن همکاری کنند و زمانی که ریاض دست از محاصره این کشور بردارد، جنگ نیز پایان خواهد یافت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، ریشه مشکلات در یمن را تجاوز نظامی دولت سعودی و هم‌پیمانانش ذکر کرد و گفت که تهران خواستار گفت‌و‌گوهای واقعی منطقه‌ای است و عربستان سعودی نباید این موضوع را یک تهدید قلمداد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج